צולם ביום חול

אורי מלמד מרים את הכפפה ומעלה מופע סטנדאפ ייחודי שיורד על כולם. הרב שהחליט להיות מבקר מסעדות ואף פתח מסעדה עצמאית, מבהיר כי הצחוקים לא מיועדים רק לתל-אביבים

חדשות כיפה יערה וייס 14/08/13 19:06 ח באלול התשעג

צולם ביום חול
יחצ, צילום: יחצ

"החליפו לנו את הקוד בבניין ל-7513. אז כדי לזכור אותו השכנה נתנה לי סימנים: 7 כמו שבת, 5 - כמו חמישה חומשי תורה, ו-13 כמו.. בר מצוה. אמרתי לה: תראי גברת כהן, אני אולי דתי אבל אני לא מפגר". בדיחה זו היא רק מדגם מעוד רבות וטובות שהגיעו אחריה במופע הסטנדאפ החדש "כיפה לבנה" של אורי מלמד.

התחנות שהספיק מלמד לעבור בחייו - כחילוני וכחוזר בתשובה, כתל-אביבי בעבר ובהווה וכאב למשפחה מרובת ילדים, לא מונעות ממנו לחסוך ביקורת - בדרך הומוריסטית - על כל המגזרים אליהם הוא משתייך. בבדיחות על טיפת חלב וימי-הולדת הוא עוקץ את הדתיים על הילדים וגם מהחילונים הוא לא חוסך ביקורת. "הסתובבתי עם המשפחה ברחוב אבן גבירול בעיר“, הוא מספר במופע, ”וראינו מולנו זוג תל-אביבי בגיל ארבעים בערך מטיילים עם הכלב. האישה פנתה אלי ואמרה לי: 'נראה לי שאתם בשלים לכלב'. התאפקתי שלא לומר לה: 'נראה לי שאתם כמעט נרקבים לילד'".

מלמד הוא דתי שאינו עונה על שום הגדרה: רב בעבר ובעל טור ב"מקור ראשון" שעוסק בביקורת מסעדות, לבוש בג'ינס ועל ראשו כיפה לבנה המזכירה לרובנו בר מצוה חילונית. הרבגוניות הזאת מאפשרת את הקהל המגוון שנכח באולם - מחובשי כיפות ועד תל אביבים קלאסיים, שצחקו ונהנו מהבדיחות שלו.

"יש בדיחות שמיועדות רק לקהל התל אביבי, אל תצטטי אותן בכתבה לכיפה", הזהיר אותי מלמד בהתחלה. דווקא נראה ששום בדיחה לא הייתה זקוקה לצנזורה, ושכולם יכלו להזדהות עם הבדיחות על הדברים שכולנו נתקלים בהם בחיי היומיום - פוליטיקה, ילדים ואפילו על הסטנדאפ עצמו, נישה שלא זכתה עד כה להכרה מיוחדת בציבור הדתי ונקווה שתצבור תאוצה. היה נחמד אם אפשר היה להוסיף עוד כמה בדיחות שקשורות לילדוּת שלו כחילוני או מחיי השליחות בחו"ל.?

"כמה זמן עבדת על המופע"? אני שואלת את אורי בסוף הערב. "זה בא לי בטבעי", הוא עונה, "לא ישבתי ואספתי חומרים". ובאמת, מי שמצליח לעקוב אחרי הסטטוסים שלו בפייסבוק זוכה יום יום לכמה בדיחות לא רעות בכלל. אז שגם לכם זה יבוא בטבעי, בואו בהמוניכם.

המופע הבא של אורי מלמד יתקיים ביום חמישי ט' באלול (15.8) בבית גשר, רחוב המלך דוד 10 ירושלים.