ערוץ 20 רוצה להפעיל את ערוץ הכנסת

הנהלת ערוץ 20 פנתה למועצת הכבלים והלווין ודרשה שלא יוארך זכיונה של חדשות ערוץ 2 להפעלת ערוץ הכנסת. זאת למרות בקשתה של הכנסת להאריך את הזיכיון ללא מכרז

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/06/15 10:59 ט בתמוז התשעה

ערוץ 20 רוצה להפעיל את ערוץ הכנסת
ערוץ 20, צילום: ערוץ 20

האם ערוץ הכנסת יעבור לידי הפקת ערוץ 20? קבוצת אימג'ן, המפיקה את ערוץ 20, ערוץ המורשת, מעוניינת להתחרות במכרז על ערוץ הכנסת. החברה, בבעלותו של אבי בר, שלחה מכתב מטעם עורך דינה למועצת הכבלים והלוויין, בדרישה שלא תענה לבקשת הנהלת הכנסת להאריך את זיכיונה של חברת החדשות של ערוץ 2 להפעלת הערוץ, כך דווח בגלובס.

על פי הדיווח, מועצת הכבלים והלוויין החליטה להאריך בחצי שנה בלבד את הזיכיון של חדשות 2 בערוץ הכנסת, בכפוף לשימוע ציבורי. זאת בניגוד לבקשת הנהלת הכנסת להאריך את הזיכיון בשנה מלאה, על מנת לבחון מחדש את ייעודו של ערוץ הכנסת ואת התאמתו לתקופה.

חברת חדשות 2 מפעילה את ערוץ הכנסת ב-10 השנים האחרונות, כולל שתי הארכות אוטומטיות של הזיכיון, וזיכיונה אמור לפוג בנובמבר 2016.

הבקשה של הכנסת הגיעה בטענה שהם אינם ערוכים למכרז בקרוב, והם מבקשים לבחון את מצבו וייעודו של הערוץ לשנים הבאות. כמו כן, עלתה האפשרות כי יהיה צורך בשינוי חקיקה בכל הנוגע לאופן בו הערוץ פועל, והדבר נבחן בימים אלה. בקשת הכנסת רלוונטית לאור העובדה שעל אף שמועצת הכבלים והלוויין היא הגוף המפקח על שידורי הערוץ, אולם הכנסת משלמת מדי שנה 19 מיליון שקל לחדשות 2 תמורת הפעלת הערוץ.

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, התנגדה בתחילה באופן כללי להארכה ללא מכרז, אולם לבסוף השתכנעה והעבירה החלטה במועצה להאריך בחצי שנה נוספת בלבד. כעת נושא זה יעמוד במרכזו של שימוע ציבורי לפני הכרעה סופית.

בן-חי-שגב צפויה להקים צוות בראשותה, שבו תיבחן התנהלותם של ערוצי פרלמנט ברחבי העולם, לצד צורכי הכנסת והציבור הישראלי מערוץ שכזה, גם לנוכח שוק התקשורת המשתנה.

בערוץ 20 שם שואפים גם להקמת חברת חדשות עצמאית אומרים כי "הניסיון להאריך את הזיכיון לחדשות 2 בערוץ הכנסת מראש, ללא מכרז, שנה וחצי לפני תום הזיכיון שלהם, לא עומד ולא יעמוד באף מבחן משפטי. מדובר בכסף ציבורי, לא בכסף פרטי".

במועצת הכבלים והלוויין אישרו את הדברים.