ערוץ 20 הגיש בקשה להקמת חברת חדשות

ערוץ 20 שהוקם במתכונת של ערוץ מורשת עם גוון ימני הגיש בקשה להיכנס גם לתחום החדשות ולהקים חברת חדשות שצפויה להעלות את אחוזי הצפיה בערוץ

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/03/15 11:48 י בניסן התשעה

ערוץ 20 הגיש בקשה להקמת חברת חדשות
shutterstock, צילום: shutterstock

האם ערוץ 20 יהפוך לאלטרנטיבה ממשית לציבור הימני בישראל גם בתחום החדשות? במכרז בו זכה ערוץ 20, נקבע כי חלה על הערוץ החובה לשדר תכניות אקטואליה ותוכניות בענייני היום.

הערוץ החל את שידוריו בימי מבצע צוק איתן. עתה, לאחר כתשעה חודשים באוויר וכשנתיים ממועד הזכייה במכרז, הגיש הערוץ בקשה למועצת הכבלים והלווין להוסיף לשידורי האקטואליה, בהם הוא מחויב, גם שידורי חדשות.

על פי המכרז, הערוץ רשאי להגיש בקשה לשידורי חדשות והם מותרים לו לאחר קבלת אישורה של המועצה. הקמת חברת חדשות בערוץ 20 תהווה אלטרנטיבה של ממש לערוץ 2 וערוץ 10 ותוכל לשפר את הרייטינג של הערוץ שבינתיים אינו בשמיים, בלשון המעטה.

בערוץ 20 מועסקים כיום כמה מטובי העיתונאים והפובליציסטים במדינה, כגון: קלמן ליבסקינד, אברי גלעד, אראל סגל, שרה ב"ק, עירית לינור ורבים אחרים. ובערוץ מצהירים כי לצד העיתונאים עומדים אנשי תוכן והפקה איכותיים ומנוסים אשר להם שנים רבות העריכה וההפקה של אקטואליה וחדשות בטלוויזיה מה שיוכל לסייע בהקמת מערך חדשות איכותי שימשוך את הצופים.

מערוץ 20 נמסר: "בהתאם למכרז, הערוץ רשאי להגיש בקשה להפקת חדשות בצורה עצמאית, וכך פעלנו.

אנו מתחייבים לשקף את מגוון הקולות והדעות של בחברה הישראלית, עם הפריפריה במרכז ולא בשוליים. בימים אלה, בהם התקשורת עושה חשבון נפש, נראה כי אין תזמון מתאים יותר להקמת חברת חדשות נוספת, אשר תתרום להגדלת הפלורליזם בתקשורת הישראלית".