ערב יום השואה - מדריך צפייה

מסיפורם של הניצולים הבודדים מטרבלינקה ועד לתופעת האנטישמיות החדשה. ארבעה סרטים מומלצים לערב יום השואה, בטלוויזיה הקרובה אליכם

חדשות כיפה אלעד רותם, כיפה 07/04/13 15:57 כז בניסן התשעג

ערב יום השואה - מדריך צפייה

ערוץ 1 - ”שתיקת הארכיון“ - 22:00

סרטה עטור הפרסים של יעל חרסונסקי מתאר את סיפור הפקתו של סרט התעמולה הנאצי הארוך והמשמעותי ביותר שהופק בגטו וורשה, במאי 1942, זמן קצר לפני שליחת רוב תושבי הגטו להשמדה בטרבלינקה. הסרט התיעודי מתאר את הפקת הסרט, ומעמת את המציאות המתוארת בו עם עדויותיהם של ניצולים שהיו עדים לצילומים ברחובות הגטו, עם קטעי יומני תושבי הגטו היהודים, וכן עם עדות של אחד מהצלמים הנאצים.

[embed]

]

ערוץ 2 - ”האנטישמיות החדשה“ - 21:20

יעקב אילון ערך תחקיר דוקומנטרי שעוסק בתופעת האנטישמיות החדשה והתפשטותה בעולם. אילון הצליח לחדור למפגשים סגורים של אנטישמיים שכוללים מסרים קיצוניים נגד ישראל.

ערוץ 10 - ”אם תישאר בחיים - סיפורו של שמוליק שילה“ - 22:25

השחקן שמוליק שילה ובנו אבי מתחקים אחר סיפור הישרדותו וגבורתו של שילה בתקופת מלחמת העולם השנייה. הסרט מתאר את הישרדותו של שילה בתקופת השואה, ניסיונות המרד ותקופת השיקום אותה חווה בבית יתומים באיטליה.

[embed]

]

ערוץ 8 - ”טרבלינקה: העדות האחרונה“ - 16:30

בהפקה מיוחדת של ה-BBC מסופר סיפורו של מחנה ההשמדה טרבלינקה, בו נרצחו כמעט מיליון יהודים. ב-1943 הצליחו כמה מאות יהודים לברוח מהמחנה ולשרוד ורק שניים מהם נותרו בחיים - שמואל וילנברג וקלמן טייגמן - שאת סיפורם מספר הסרט.