עמנואל שילה: "צהר" מעניקים לגיטימציה אורתודוקסית לדברי כפירה

עורך "בשבע" קרא לארגון הרבנים לבטל את שיתוף הפעולה שלו עם ערוץ היהדות של Ynet, המעניק "לגיטימציה רבנית לפרסום דברי כפירה". על "מוצש" של מקור ראשון: הוא בין דתי-לייט לדתל"ש

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/05/12 10:07 ז בסיון התשעב

עמנואל שילה: "צהר" מעניקים לגיטימציה אורתודוקסית לדברי כפירה
יחצ, צילום: יחצ

עמנואל שילה, עורך החינמון "בשבע", ממשיך לתקוף בפומבי את התנהלות ערוץ היהדות של Ynet. לאחר שמתח ביקורת פומבית על הערוץ במסגרת פאנל שהתקיים לפני כשבועיים בכנסת, ואמר כי מדובר ב"ערוץ הכי רחוק מיהדות", כעת מסביר שילה כי הביקורת המרכזית שלו היא דווקא כלפי ארגון רבני "צהר" המקיים שיתוף פעולה עם Ynet ובכך מעניק לגיטימציה לתכנים המתפרסמים בערוץ.

"אין מקום לדעתי לפרסום מאמרים תורניים ותשובות הלכתיות של תלמידי חכמים לצדם של מאמרים הנכתבים מנקודת מוצא של כפירה בקדושת התורה וקוראים לביטול של חלק ממצוותיה", טוען שילה, שמסביר כי "באתר שבו כותבת קבועה של מדור פרשת שבוע מקדישה את טורה השבועי לקריאה לביטול מצוות הנידה, אין מקום להשתתפותם של תלמידי חכמים האמונים על קדושת טהרת המשפחה".

שילה מוסיף כי "ערוץ 'יהדות' שבו ההלכה היהודית מותקפת יום יום ושעה שעה אינו הבמה הנכונה לפרסום פסקי הלכה רבנית-אורתודוקסית. למרבה הצער, תרכובת הכלאיים הזאת בין יהדות אותנטית ליהדות של כפירה נוצרה בידי עיתונאים דתיים, מנוהלת עד היום בידי עיתונאים דתיים, ואף פתחה לעצמה סניף בדמותו של מוסף מוצש של 'מקור ראשון' שהקו היהודי שלו נע בין דתי-לייט לדתל"ש".

עורך "בשבע" מסביר כי הויכוח האידיאולוגי שלו איננו מול עורך Ynet, הפועל לדעתו בהתאם לתפיסת עולמו, אלא דווקא עם "רבני צהר, שמקיימים שיתוף פעולה קבוע עם ynet יהדות ובכך נותנים לגיטימציה רבנית אורתודוקסית להכללתם של דברי כפירה תחת הכותרת 'יהדות'".

"אפשר להבין את הרצון להשתמש בפלטפורמה של אתר אינטרנט פופולארי כדי להפיץ דברי תורה בקהל הרחב, אבל לדעתי התועלת אינה מצדיקה את המחיר", מסביר שילה, שאומר כי "טוב יעשו רבני צהר אם יתנו את המשך שיתוף הפעולה עם ערוץ היהדות בכך שתינתן בידם האפשרות לעצב את הקו המערכתי שלו ולהחליט מה ראוי ומה לא ראוי להתפרסם תחת הכותרת 'יהדות'".