על יהודים יהדות אבל בעיקר על מה שביניהם

כל חניך בבני עקיבא עבר פעולה סביב הנושא "מה אתה יותר יהודי או ישראלי?" לרוב נדמה לנו כאילו שאלה זו נועדה לילדנו כחלק מטיפוח זהותם. אך מספיק דפדוף מהיר בספרו החדש של הרב בני לאו להבין שכנראה טעינו.

חדשות כיפה יהונתן שיר 16/09/06 00:00 כג באלול התשסו

יש משהו באסופות מאמרים שמצליח להרגיז אותי כל פעם מחדש. יש משהו מרגיז בחוסר ההשקעה של עורכי האסופות למיניהן. האפשרות להתקשר לשניים שלושה אנשים שידם קלה על המקלדת, לאתר עוד מספר מאמרים מספרים ישנים, והופ יש לנו ספר חדש-ישן משלנו.

עם לבדד - מולדת ופזורה, זהו שמו של ספר חדש בהוצאת ידיעות אחרונות שנערך ע"י הרב בני לאו לרגל יום הולדות השמונים של אביו, נפתלי לאו-לביא. בניגוד לספר הקודם של משפחת לאו, אל תשלח ידך אל הנער, עם לבדד הינו ספר עיוני המכיל כשלושים מאמרים בנושא מצב היהדות בעולם ככלל ובמדינה בפרט.

המאמרים כשלעצם עוסקים בנושאים מרתקים שלרוב אינם נמצאים על סדר יומנו החברתי. נושאים כמו היהדות לאור הגלובליזציה, הבדלי התרבויות שבין העולם החילוני לדתי, אוכלוסיית המסורתיים בישראל ובעיית האנטישמיות בעולם. אלה חלק מהנושאים המגוונים של אסופת המאמרים הזו.

החיסרון היחידי שמצאתי בספר הינו העובדה שלצערי לא הצלחתי למצוא קשר אחיד בין מאמר אחד לרעהו, גם לא אלה שבאותו הפרק. שכן מה עושים באותו הספר מאמרים בנושא השואה לצד מאמרים בנושא חיוב המצוות במדינת ישראל? נראה כי לצורך הפקת הספר בחר העורך להתמקד בעיקר ברשימת הכותבים, ולהסתפק בהגדרה כוללת "מולדת ופזורה" כמאגדת בין המאמרים.

הכישרון לקרב את הרחוקים ולאגד רבנים ראשיים לצד מבקרי קולנוע, שגרירים ואנשי ממשלה שמור כנראה למשפחת לאו לדורותיה, ורשימת הכותבים הרחבה היא המעניקה לספר את הייחודיות שלו במדף הספרים. כותבים כמו הרב עובדיה יוסף, הרב בני לאו, אביעזר רביצקי, צבי צמרת, יובל ריבלין, דני טופר הרב עדין שטיינזלץ ורבים אחרים שוכנים יחדיו בספר זה.

גם אם אתם סולדים מספרים עיונים, יש משהו חביב בספר הזה שיכול לגרום לכם לעצור לרגע ולחשוב שאולי הצרות שאנחנו מתמודדים איתם סביב המלחמה בצפון מחד והגרוש מגוש קטיף מאידך, הם השאלות הקטנות ואנחנו עוד נדרשים להתמודד עם השאלות האמתיות המובאות בספר.

עם לבדד - מולדת ופזורה, עורך: הרב בני לאו בהוצאת ידיעות אחרונות 500 עמ'.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368