סיפורו של גוש קטיף – עכשיו גם בקלטת לילדים

הסרט המוזיקלי "חול בגרביים" מתאר את סיפורו של גוש קטיף באמצעות שירים מקוריים אותם מספרים ילדים שגדלו בגוש לפני יישום תוכנית ההתנתקות

חדשות כיפה אלעד רותם, כיפה 30/05/12 15:34 ט בסיון התשעב

ב"מרכז קטיף" שביישוב ניצן השיקו השבוע את הסרט המוזיקלי "חול בגרביים", המתאר את סיפורו של גוש קטיף דרך עיניהם של הילדים שגדלו בו. סרטה של הבמאית אריאלה סביר משלב שירים מקוריים ובו משתתפים 14 בנים ובנות מתושבי גוש קטיף לשעבר, המתגוררים כיום ביישוב ניצן.

במרכז הממלכתי להנצחת גוש קטיף, אשר הפיקו את הסרט, ציינו כי מטרתו היא "לספר סיפור ייחודי המאפשר לכל אחד להתחבר לגוש קטיף דרך ילדי המקום". במרכז ציינו כי "סיפורו של גוש קטיף הוא סיפור מיוחד, סיפור של התיישבות בחבל ארץ יפיפה, סיפור של געגוע, צמיחה, אמונה ותקווה. אריאלה סביר רקמה סיפור מעולם הילדים המאפשר לכל אחד לחוות בעצמו את המסע המרתק של ילדי הגוש".

הרב יגאל קמינצקי, רבה של גוש קטיף לשעבר, ציין כי "הקלטת הזו מסמלת אמונה גדולה. אנחנו ממשיכים להאמין. קושי זה דבר שאנו צריכים להתמודד איתו. שקושי זה ניסיון ומטרתו להרים את האדם למעלה. אם אדם נופל למשבר, זה יכול להיות עבורו נקודת החיים או נקודת המוות - ולכן מתוך הנפילה הזאת יש לגלות כוחות של חיים ובאמת ניתן לראות את ההתיישבות של תושבי גוש קטיף בכל האזור וזה נקודת אור גדולה".

אריאלה סביר, יוצרת הסרט, ברכה את המשתתפים וסיפרה באירוע ההשקה כי היא ביקשה ליצור שירים שאינם זוכרים או מכירים את גוש קטיף. סביר, לקויית ראייה, סיפרה כי היא "הקשיבה לנשימות, לכל הפסיקים ולנקודות של כל מי שנפגשתי איתו מגוש קטיף - והדברים עברו דרך הלב".