סיכום השבוע המוזיקלי: פסח כבר פה!

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, מסכם את השבוע המוזיקלי שעמוס בקליפים איכותיים וחומרים ייחודיים לחג הפסח שנמצא בפתחנו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 21/04/16 18:00 יג בניסן התשעו

סיכום השבוע המוזיקלי: פסח כבר פה!

פסח הוא חגם של להקות הווקאל שמתחרות מידי שנה איזו להקה תוציא את הקליפ המושקע והמופרע יותר שיזכה למאות אלפי הכניסות והתהילה שאיתם. הפעם אפתח בלהקת המכביטס שיצרו מחרוזת משיריו של הזמר ג'סטין ביבר עם מילים שכמובן הותאמו לחג הפסח.

[embed]

]

להקת six13 של מייק בוקסר המוכשר יצאה אף היא בסינגל ווקאלי עמוס אנרגיות תחת השם - "ה' בקע את הים"

[embed]

]

גם להקת הווקאל הישראלית 'כיפה לייב' יצאה בקליפ פסח משלה שמשלב את והיא שעמדה של יונתן רזאל עם 'כשאתה מאמין' מתוך הסרט 'נסיך מצרים'.

[embed]

]

תזמורת 'סימפני' האמריקאית מבצעת בשנה האחרונה קאברים מושקעים במיוחד עבור סצנת השמחות של העשירון העליון של יהודי ארה"ב. לכבוד חג הפסח הם יוצאים בסינגל מקורי חדש בביצועו של פיני אסטרייכר שגם כתב את הלחן והעיבוד. למי שמבין ביצוע בהברה עברית אינו נפוץ בקרב המוזיקאים האמריקאיים והפעם מדובר גם בביצוע מצוין מבחינת המבטא והלחן הקליט והנעים.

את הקריינות בהתחלה מבצע טל הלוי, דתל"ש ישראלי יורד, שהוציא בעברו אלבום מוזיקה יהודית משובח למדי - הללויה.

[embed]

]

ניסים בלאק כבש את המוזיקה היהודית עם סיפורו המרתק והאנרגיות הבלתי נגמרות. בלאק גר צדק שהיה בעברו ראפר מצליח עלה לישראל לאחרונה והשיר החדש הוא חלק מרשימת פרויקטים בהם הוא משתתף ביניהם קליפים עם גד אלבז לאלבומו הבינלאומי שזכו להצלחת ענק. השיר החדש שנכתב במיוחד לחג הפסח - זמן חרותנו הוא חלק מהפקה בינלאומית יוקרתית של אלבומו החדש.

[embed]

]

חג הפסח מביא איתו ביצועים ייחודיים גם לפיוטים ושירים שכמעט ונשכחו. הנשפן והזמר רפאל ברכץ מבצע מחדש את חד גדיא, פיוט ההגדה, בשפת הלדינו בה הושר השיר במשפחתו. ברכץ אחראי על נגינת כל כלי הנשיפה ואילו על הגיטרות הופקד המוזיקאי המשובח אילן קינן (ניגון ירושלמי).

[embed]

]

טל ועקנין מארח את גד אלבז לסינגל קליפ חדש - אמונה. שיר באנגלית שמאחוריו סיפור מרגש. המילים נכתבו על ידי הילדה ג’רין אסתר גורסי ז”ל כמה ימים לפני שנפטרה במפתיע במהלך טיפול רפואי. ועקנין ואלבז שניהם בעלי יכולות ווקאליות גבוהות והשילוב שלהם מוצלח אם כי לא יוצר גיוון רב מידי.

[embed]

]

אברהם דהאן, בוגר 'בית ספר למוזיקה' בסינגל חדש אותו הלחין ועיבד בעבורו הזמר סגיב כהן. קולו של דהאן נעים ומרגש והביצוע מקצועי.

[embed]

]

להקת 'זושא' ללא ספק להקת השנה שלי עד עתה, בסינגל חדש וייחודי אותו הקליטו וצילמו בשמורת הטבע האמריקאית 'עץ יהושע' בקליפורניה בסגנון הקלטה ייחודי ומעניין. זושא מצליחים כל פעם מחדש ליצור חומרים חדשים עם אותם המרכיבים המוצלחים איתם יצרו בעבר - הרגש והנשמה ששולטים באופן מלא בשירים של זושא.

[embed]

]

'שירו של אבא' - שירה של נעמי שמר בביצוע מחודש של ביני לנדאו מתוך פרויקט חדש המשלב בין שירים ישראלים מוכרים שזוכים לביצוע מחודש לשירי הלל והודאה בביצועם של מיטב האמנים במוזיקה היהודית. הביצוע של לנדאו לקלאסיקה הזו, קסום ומוצלח מאד ושווה מאד להאזין לו.

[embed]

]

מאיר הברמן שחרר שלושה סינגלים יחד (למה???) בחרתי בעבורכם את אחד מהם - 'לולי האמנתי' אותו הלחין ומבצע הברמן כשהעיבוד של הגיטריסט דודי סתר. הברמן זמר מלא רגש ואנרגיה שמזכירה מוזיקה חסידית למרות שאם תחפשו את הסינגלים הנוספים שלו ביוטיוב תוכלו לשמוע גם סגנונות נוספים של הזמר.

[embed]

]

כשאבא ובן יוצרים יחד יש לזה קסם ייחודי שתמיד מעניין לצפות בו. אהרון סיטבון שהיה בעברו זמר מצליח בצרפת חזר בתשובה ועבר להתגוררת בישראל לפני כ-30 שנה. בשנה האחרונה הוא החליט לחזור למוזיקה וליצור אלבום חדש. את השיר 'אחכה לו' אותו הלחין הוא מבצע יחד עם בנו דוד סיטבון זמר חתונות בעל קול יפיפה שמעניק לשאנסון הצרפתי נופך וחן רב.

[embed]

]

אביחי פז גרינוולד משחרר לקראת חג הפסח קליפ חדש לסינגל האחרון והיפיפה שלו - 'מנגינת הלב'. אם עוד לא שמעתם אותו פנקו את עצמכם עם שיר מלודי מעניין ומלא רגש של אמן רגיש ומגוון.

[embed]

]