סיכום השבוע המוזיקאלי: שבוע של כוכבים

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, מסכם את השבוע במוזיקה היהודית עם שני שירים בבישולו של ישי ריבו, גד אלבז ואיל כהן שסוף סוף יוצא עם חומרים מקוריים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/10/15 16:55 טז בחשון התשעו

סיכום השבוע המוזיקאלי: שבוע של כוכבים
shutterstock, צילום: shutterstock

אחרי שבוע שעבר יבש מוזיקלית כמעט לחלוטין וסופת הגשמים שהגיעה השבוע דווקא יש יבול מוזיקלי נחמד וברובו של כוכבי המגזר שיצאו השבוע עם להיטים חדשים.

הראשון הוא האיש והנשמה, איל כהן. בוגר דה וויס החליט להתחיל את המסע המוזיקלי שלו בשיר שקט ומרגש במיוחד אותו כתב יחד עם אוהד ריין שגם הלחין ועיבד בשיתוף עם יהוא ירון. הביצוע של כהן מרגש ומרטיט והלחן מלודי ונעים ומזכיר לנו שיש למה לחכות.

[embed]

]

שיתוף הפעולה הקודם של הזמר והיוצר ישי ריבו עם הזמיר גד אלבז הצמיח להיטים שהצליחו מאד (כבתחילה, רק כאן). ריבו היה אז אמן לא מוכר אך הפעם הוא מגיע מעמדה שונה לחלוטין כאחד הכוכבים הגדולים של המוזיקה היהודית המקורית ולהיטים שמככבים בכל כלי התקשורת.

השיר 'מן המיצר' אותו כתב והלחין ריבו ועיבד יחד עם שותפו המוזיקלי החדש מאור שושן, מבוצע בחן רב על ידי האיש והקול, גד אלבז, אחד הזמרים הטובים יותר שמסתובבים לנו פה (או יותר נכון כל הזמן בחו"ל) על הבמות.

[embed]

]

השבוע היה שבוע נפלא לישי ריבו, מלבד השיר שכתב לגד אלבז הוציא גם את הסינגל הראשון מתוך אלבומו השני - מקשה אחת זהב. ריבו שהפך בשנתיים האחרונות לאחד הכוכבים הגדולים במוזיקה היהודית המקורית עם אלבום הבכורה שלו וסבב ההופעות שזוכה להצלחה אדירה, עמל בתקופה האחרונה על אלבומו השני שיצטרך לעמוד בציפיות גבוהות במיוחד.

השיר החדש שנכתב והולחן על ידי ריבו ועובד בשיתוף עם מאור שושן זכה בהצלחה עוד בטרם יצא רשמית. בתחילת השבוע נודע לריבו שהשיר החדש נכנס כבר לפלייליסט יום של גלגלצ ולאחר האזנות לשיר אני גם מבין מדוע.

ריבו מצליח לקחת את המתכון שהביא להצלחה שלו באלבום הקודם וליצור שוב מוזיקה מצוינת לא מתחנפת עם מילים יפיפיות שמתכתבות עם המקורות ובלחן מלודי מורכב מחד אך קליט מאידך.

תופעת האלבום השני שמפחידה אמנים רבים בוודאי מרחפת מעל ריבו אך נראה כי האמן הצעיר יודע את אשר הוא עושה ואנו צפויים לאלבום שני משובח במיוחד.

[embed]

]

הזמר והיוצר, אבי בניון, בביצוע מחודש לשירו של אביגדור המאירי "מעל פסגת הר הצופים" המתאים למצב. בניון שעובד בימים אלו על אלבומו החדש החליט לשחרר את הביצוע כהזדהות עם המצב בבירה. בניון מצליח לקחת את השיר הקלאסי למקום שלו ובהחלט מדובר בביצוע נעים ומעניין.

[embed]

]