נדחתה עתירתה של נעמה שפיר

בפיב"א דחו את בקשתה של שחקנית הנבחרת הלאומית הדתייה, שביקשה לשחק תוך שהיא לובשת חולצה מתחת לגופיית המשחק. איגוד הכדורסל: נערער על ההחלטה

חדשות כיפה אורי פולק 08/06/11 20:56 ו בסיון התשעא

נדחתה עתירתה של נעמה שפיר
איגוד הכדורסל הישראלי, צילום: איגוד הכדורסל הישראלי

בית הדין לערעורים של פיב"א הודיע היום (רביעי) באופן סופי על דחיית עתירת איגוד הכדורסל בישראל בעניינה של שחקנית הנבחרת הלאומית הדתייה, נעמה שפיר, שדרשה לשחק באליפות אירופה תוך שהיא לובשת חולצה מתחת לגופיית המשחק - מטעמי צניעות.

כפי שדווח בכיפה, נעמה שפיר, שחקנית הכדורסל הדתייה המשחקת בשורות נבחרת ישראל ואמורה להתמודד באליפות אירופה הנפתחת בעוד כחודש, מתעקשת שלא לעלות על הפרקט אם לא ירשו לה ללבוש חולצה מתחת לגופיית המשחק. בעקבות הדיווח בכיפה, הודיעה שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, כי בכוונת משרדה להתערב למענה של שפיר, כדי לאפשר לה לשחק כרצונה.

שפיר והיועץ המשפטי של איגוד הכדורסל טסו למינכן כדי לנסות שוב לשנות את ההחלטה, זאת לקראת המשחקים הצפויים להיפתח בפולין בעוד עשרה ימים בדיוק. באיגוד הכדורסל טוענים כי שפיר ראויה לשחק ללא פגיעה באמונתה ועל כן בכוונתם להגיש ערעור נוסף ל- C.A.S של הוועד האולימפי הבינלאומי, הגוף השיפוטי הגבוה ביותר של הספורט. במקביל, בוחנים באיגוד הגשת תביעה לבית הדין של זכויות האדם באירופה כנגד פיב"א.