"משיב הרוח" זכה בפרס שרת התרבות

כתב העת לשירה עברית, אותו ייסדו שמוליק קליין ויורם ניסינוביץ‘, זכה בפרס שרת התרבות ובמענק כספי בגובה כ-40 אלף שקלים. מנימוקי השופטים: "זהו מפעל קולקטיבי מרשים של משוררים ואמנים חדשים וותיקים"

חדשות כיפה אלעד רותם, כיפה 28/04/13 16:25 יח באייר התשעג

"משיב הרוח" זכה בפרס שרת התרבות
יחצ, צילום: יחצ

כתב העת ”משיב הרוח“ זכה היום (א‘) בפרס שרת התרבות, 19 שנה לאחר הקמת הארגון. כ-40 אלף שקלים יועברו לכתב העת ”משיב הרוח“, שעוסק בשירה עברית.

חבר השופטים, בראשות פרופ' זיווה שמיר, כתב בנימוקיו כי "זהו מפעל קולקטיבי מרשים של משוררים ואמנים, חדשים וותיקים עם דגש על עמדה רליגיוזית, המקבלת מגע אסתטי ופואטי עם רגישות מיוחדת לשפה העברית".

את ”משיב הרוח“ ייסדו המשוררים שמוליק קליין נחום פצ'ניק ויורם ניסינוביץ‘ כשאליהם הצטרף מאוחר יותר אליעז כהן. כתב העת נולד בשנת תשנ“ד, ככתב עת ראשון הצומח מתוך עולם הישיבות הדתי-ציוני. כיום הוא יוצא לאור שלוש פעמים בשנה ועוסק בכל גיליון בנושא ספציפי, בדרך כלל עם קשר דתי-רוחני שמתכתב עם נושאים הקשורים לציונות הדתית ולעולם הדתי. משיב הרוח עורך מידי שנה פסטיבל לשירה ומפעיל את כיתת השירה מזמור למשוררים צעירים.

”ללא עשרות המשוררים והמשוררות שמצאו בנו בית, ’משיב הרוח‘ לא היה מתגבש לכדי קול רגיש ומעניין המספר את הסיפור המיוחד של האדם המקום והזמן העושה אותם“, אמר היום קליין לכיפה.