משחקים בדרך לחופה

לילות השבת הארוכים וחיבה עמוקה למשחקי קופסא הביאה את משפחת בנאיש הירושלמית ליוזמה מעניינת של ערבי משחקי קופסא לפנויים פנויות. "אפלטון אמר - אתה יכול לגלות טוב יותר את אופיו של אדם במשך שעה אחת של משחק, מאשר במשך שנה שלמה של שיחה"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/12/15 14:20 ג בטבת התשעו

משחקים בדרך לחופה
יחצ, צילום: יחצ

לילות השבת הארוכים של החורף והרווקים הרבים שגרים בשכנותם הביאו ליוזמה מעניינת של משפחת בנאיש הקטמונית - 'ערב משחקים' - ערב משחקי קופסא בו משתתפים פנויים ופנויות וניתן להכיר באווירה שונה תוך כדי משחק.

"אתה יכול לגלות טוב יותר את אופיו של אדם במשך שעה אחת של משחק, מאשר במשך שנה שלמה של שיחה", מצטטת בשיחה ל'כיפה', אורלי בנאיש את הפילוסוף היווני הנודע, אפלטון. "נכנסנו לעולם המשחקים יחד עם ארבעת ילדינו כאשר הם גדלו התחלתי לקנות הרבה משחקים חדשים שיצאו לשוק והיינו משחקים הרבה עם הילדים בעיקר בשבתות עם הזמן הכרנו כמה רווקים בעיקר מהמשפחה וסטודנטים שהיינו מזמינים לארוחות שבת וחשבתי שכדאי שנשחק יחד עם הרווקים כדי שיכירו כי זו כאמור דרך נחמדה ויעילה להכיר", מספרת בנאיש.

לערב הראשון אותו ארגנו הזוג אורלי ודניאל בנאיש בסלון ביתם לפני עשור יחד עם אחותה של אורלי שהייתה באותם ימים רווקה הגיעו 25 אנשים שפתחו עבורם את התיאבון, "לאחר שמספר המשתתפים החל לעלות ופעם אחת טיפס כבר ל-50 איש מצאנו מקום ציבורי בקטמון שלא גבה מאיתנו תשלום שם התנהלו המפגשים במשך כמה שנים כשמספר השיא היה לפני כשלוש שנים אז הגיעו 100 משתתפים למפגש. לאחרונה חזרנו לעשות מפגשים קטנים יותר אצלנו בבית על פי בקשת אנשים וארגנו 3 מפגשים רצופים כדי שאנשים יוכלו להיכנס לעניין ללמוד את המשחקים ולשבת ולדבר בנינוחות כשהשבוע יתקיים המפגש השלישי בסדרה", מספרת בנאיש.

"כשהתחלתי לחשוב על זה עלה לי הרעיון לקבוע לערב שבת. חשבנו שזה הזמן הכי מתאים ומתברר כי למרות הקושי יש יתרונות רבים ללילות השבת בחורף. לאנשים יש המון זמן, מסיימים לאכול את סעודת השבת מוקדם ויש את כל הערב פנוי והנקודה הכי חשובה, אין פלאפונים שיפריעו", אומרת בנאיש בחיוך, "שמתי לב שהרווקים ביום חמישי בערב עוברים מאירוע לאירוע, הם לא משקיעים במקום אחד לעומת זאת בליל שבת מעטים מאד עוזבים מהר. מי שנשאר "נלכד" אצלנו", מוסיפה בנאיש מניסיונה לאחר שארגנה גם ערבים באמצע השבוע (מהם התמונות המצורפות לכתבה).

לדבריה, ערבי המשחקים אורכים שעות ארוכות ומסתיימים בסביבות השעה אחת בלילה, "אנחנו בדרך כלל מתעייפים באזור השעה אחת בלילה ו"מגרשים" את האנשים", היא אומרת בחיוך.

לליל שבת יש לעומת זאת גם חסרונות בכל הקשור לנושא השידוכים, "החיסרון הגדול שאנחנו לא יכולים להחליף את הפרטים של האנשים בשבת. חלק מהאנשים אמנם נרשם מראש דרך דף הפייסבוק שלנו באמצע השבוע אך פעמים רבות משהו נרשם והגיע עם עוד חברים נוספים שלא רשומים. אנו מבקשים מהם לשלוח לנו מייל לאחר השבת אך אנשים כבר שוכחים מהעניין וממשיכים הלאה", אומרת בנאיש ומוסיפה כי היא יודעת על כמה זוגות שהחלו לצאת בעקבות ההיכרות בערבי המשחקים שהם מארגנים.

"אנשים מאד נהנים בערבים האלו ומרחיבים את מעגל ההיכרויות שלהם. שמענו על אנשים שיצאו יחד לאחר שהכירו אצלנו. אני לא שדכנית ואפילו מתנגדת מעט לגישת השידוכים שמרגישה לי מאולצת מידי, רציתי לתת לאנשים סביבה טבעית כדי להכיר ואין מקום נוח יותר מאשר שולחן משחק", אומרת בנאיש ומוסיפה כי גם אנשים שבוחרים לא לשחק בעצמם, מסתכלים על האחרים ונהנים גם מזה.

(צילום: ערב משחקים)


לשאלה מי קהל היעד של הערב היא משיבה כי הם עורכים ערבים לגילאים שונים, "אנחנו עושים כמה ערבים לגילאי 25-35 ועוד ערב משחק אחד נוסף לגילאי 35 ומעלה. לאנשים חשוב לדעת מראש את הגילאים שיגיעו באותו ערב" היא אומרת ומוסיפה כי רוב המשתתפים שומרי שבת אך לא רק.

כאמור, למשפחת בנאיש יש אוסף משחקים מכובד במיוחד אותו טיפחו במהלך השנים כשחלקם לא יצא עדיין לשוק והם מגיעים מחבר שמפתח משחקים ומביא להם אותם לניסיון. "אנו בוחרים בכוונה במשחקים מהירים שאורכים כ- 5-20 דקות ונמנעים מכאלו שתופסים את כל הערב. המטרה היא שאנשים יוכלו להחליף את "היריבים" שלהם כל פרק זמן סביר ולהכיר אנשים חדשים. בדרך כלל בסוף הערב כשנשארים פחות אנשים אנחנו מנסים לכנס את כולם סביב משחק אחד גדול - 'טאבו' לדוגמא, שבו ניתן לשחק שחקנים רבים", אומרת בנאיש.

ילדי המשפחה שעם השנים כבר גדלו הם חלק בלתי נפרד מהערב ולדבריה הם מחכים לערבים האלו בכיליון עיניים, "אנחנו והילדים מסבירים את המשחקים לאנשים, ומסייעים בחלוקת הכיבוד הקל למשתתפים. יש אנשים שאמרו שאנו מארגנים את הערבים האלה כדי שלילדים שלנו יהיה את המקום לנצח את כולם", היא אומרת בחיוך.

כל הפעילות נערכת בהתנדבות מלאה ומשפחת בנאיש התנדבה וערכה לאחרונה מפגש מיוחד עם ארגון ענבר העוסק בשידוכים לבעלי מוגבלויות. "עשינו בבית הכנסת רמב"ן מפגש אחר הצהריים מיוחד עבור הצעירים בעלי מוגבלויות הכל בהתנדבות למען המטרה החשובה. המשחקים זה פתח נפלא שאני ממליצה לעוד אנשים לנסות אותו", אומרת בנאיש.

(צילום: ערב משחקים)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן