מרכז המבקרים בכפר עציון שודרג בהשקעה של 10 מיליון שקלים

המרכז החדש כולל סרט עלילתי המעביר את סיפורו של גוש עציון מערב מלחמת העצמאות. דוידי פרל, ראש המועצה: "רק מתוך הזיכרון ניתן להבטיח את עתידנו"

חדשות כיפה אורי פולק 17/05/12 11:48 כה באייר התשעב

מרכז המבקרים בכפר עציון שודרג בהשקעה של 10 מיליון שקלים
יח"צ, צילום: יח"צ

מרכז המבקרים בכפר עציון, המעביר את סיפורו של גוש עציון מערב מלחמת העצמאות, חודש בהשקעה של כ-10 מיליון שקלים. המרכז החדש כולל סרט עלילתי דרמטי המעביר את סיפור הגוש, כולל הפעלות אינטראקטיביות ודינאמיות אשר יגרמו למבקר להרגיש חלק מהתקופה ולהבין לעומק את הדילמות שחוו המתיישבים במקום.

מרכז המבקרים הקיים הוקם לפני כ-28 שנה ומאז הפך לאתר מורשת משמעותי אשר מושך עשרות אלפי מבקרים בשנה. בשנה האחרונה חברה קרן גוש עציון לפיתוח לארגון ה-JNF, לטובת גיוס תרומות למרכז החדש.

המיצג אור-קולי ואתר ההנצחה בכפר עציון מספרים את פרשת הגבורה של מתיישבי גוש עציון - ההתיישבות והמערכה וממחישים את הדרמה רבת העוצמה שהתחוללה במקום עבר מלחמת השחרור. אולם הכניסה למרכז הוקדש לזכרו של אוריאל ליברנט ז"ל, תלמיד ישיבת הר עציון, אשר נהרג במהלך אימון שביצע כלוחם שריון.

"רק מתוך הזיכרון, ניתן להבטיח את עתידנו ולכן אנו גאים להוביל את פרויקט חידוש מרכז המבקרים בכפר עציון לחיזוק הנצחת המורשת של האזור כולו", אמר היום דוידי פרל, ראש מועצת גוש עציון, שביקש להודות לתומכים בפרויקט ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מזכיר הממשלה צביקה האוזן וארגון ה-JNF.