מסורת במקום ערבית: ערוץ 20 דורש להחליף את ערוץ 33 בעידן פלוס

ערוץ 20 היה אמור להצטרף לעידן פלוס אחרי הרחבתו של המערך ל-18 ערוצים. בערוץ טוענים כי העיכוב גורם להם להפסדי ענק. על פי ההצעה העכשווית יחליף הערוץ את ערוץ 33 בערבית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/01/16 17:15 כב בטבת התשעו

מסורת במקום ערבית: ערוץ 20 דורש להחליף את ערוץ 33 בעידן פלוס
ערוץ 20, צילום: ערוץ 20

ערוץ 20, ערוץ המסורת, עשוי לעלות למערך עידן פלוס במקומו של ערוץ 33 בערבית של רשות השידור - זו התוכנית שמתגבשת במשרדי האוצר, התקשורת וברשות השנייה. פגישת מנכ"לים מיוחדת בנושא זה התקיימה בשבוע שעבר והנושא נבחן בקרב הגורמים הרלוונטיים, כך דווח ב'דה מרקר'.

הערוץ שמיצב את עצמו מאז היווסדו לפני מעט יותר משנה כערוץ ימני, ומשודר כיום רק על גבי מערך HOT ו-yes ובאינטרנט, שואף לעלות לעידן פלוס כדי שיוכל להגדיל את אחוזי החשיפה שלו ואיתם ההכנסות מפרסום. ערוץ 20 קיבל מלכתחילה רישיון לשדר שידורי מסורת ויהדות בלבד, אך בפועל הרחיב את תחומי הסיקור שלו לשידורי אקטואליה, כולל תוכנית כלכלית. בעבר דרש הערוץ שיאושר לו לשדר גם חדשות והוא אף נקנס במאות אלפי שקלים על שידורי חדשות שעשה ללא אישור.

בערוץ 20 שואפים כאמור מזה זמן ממושך רוצים לעלות על גבי מערך עידן פלוס, ובאופן זה להרחיב את תפוצתם ולהגיע למאות אלפי משקי בית נוספים. אלא, שהרחבת המערך - שמשדר כיום 6 ערוצים, ל-18 ערוצים - תקועה מזה זמן רב, משום שעלויות התפעול של מערך חדש גבוהות.

ערוץ 20 הגיש עתירה לבג"צ בנושא זה נגד ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו ונגד שני הרגולטורים של ענף הטלוויזיה - הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין. הערוץ דורש, כי יפעלו להעלותו באופן מיידי על גבי הפלטפורמה החינמית של עידן פלוס, וטוען כי אי־העלאתו למערך גורמת לו נזקים עצומים.

בעתירה טען הערוץ כי על פי החוק, הוא אמור היה לעלות למערך עידן פלוס - שבו משודרים כיום שישה ערוצים (1, 2, 10, 33, חינוכית וערוץ הכנסת), אף שהוא אמור היה להתרחב ולשדר 18 ערוצים כבר לפני שנתיים. "אוסף מחדלים של חוסר תיאום, חוסר תכנון וביצוע לקוי" של הנתבעים הביאו לכך שלא ניתן להעלות את הערוץ על גבי המערך המורחב של עידן פלוס, נטען בעתירה. לפי הערוץ, ההפסד היומי עקב אי־העלאתו למערך הוא 28 אלף שקל - וההפסד הכולל עד כה הוא כ-5 מיליון שקל.

כאמור, בשבוע שעבר התקיימה פגישה בנושא בהשתתפות מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, מ"מ מנכ"ל הרשות השנייה ניר שוויקי וגורמים נוספים. בפגישה עלתה ההצעה להעלות את ערוץ 20 במקומו של ערוץ 33.

ערוץ 33 אמור להיות הערוץ בערבית של רשות השידור, אך בפועל אין בו כיום כמעט תכנים מקוריים. רשות השידור משלמת כ-4 מיליון שקל בשנה עבור שידור הערוץ על גבי עידן פלוס. ההצעה כיום הנבחנת באוצר היא להפסיק את המימון לערוץ 33 למערך עידן פלוס, ובמקומות להעלות את הערוץ העומד בתור בבקשה לעלות על המערך - ערוץ 20.

ממשרד התקשורת נמסר כי "הנושא עלה בדיון שכינס מנכ"ל האוצר לפני כשבוע, ונבחן כיום על ידי הרשות השנייה והאוצר". בערוץ 20 ובמשרד האוצר בחרו שלא להגיב לפניית 'דה מרקר' ככל הנראה כדי שלא לטרפד את המהלך שצפוי להכעיס את אנשי השמאל שרואים בערוץ כבר תקופה כאויב תקשורתי.