מכתבו המפורסם של הרב קוק לבני עקיבא עומד למכירה פומבית

מכתבו המפורסם בכתב ידו של הרב קוק לתנועת הנוער בני עקיבא נחשף לראשונה במלואו ועומד למכירה פומבית. המכתב מוערך בין 12,000 ל20,000 ש"ח.

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 19/11/15 09:21 ז בכסלו התשעו

מכתבו המפורסם של הרב קוק לבני עקיבא עומד למכירה פומבית
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

"יקירי לבבי בני עקיבא", כך פותח מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל את מכתבו הנודע ל"בני עקיבא". המכתב ההיסטורי המקורי בכתב ידו ובחתימתו של מרן הרב קוק זצ"ל, בו הוא מדריך ומעודד את הציבור להצטרף לתנועת "בני עקיבא" בראשית דרכה, יעמוד בחודש הבא למכירה פומבית. המכתב, אשר אורכו כשלושה עמודים שלמים, נשלח על ידי הרב בערב פסח של שנת 1934.

מכתב זה מדגיש את תפיסתו של מרן הרב קוק את תנועת "בני עקיבא" כתנועה חשובה והכרחית. "בפרק המעבר של הזמן הקשה הזה", כותב הרב במכתבו, "תהיו אתם אחי היקרים, יודעים לקלוט את הזוך ואת הטוהר, שבהם תכירו להפלות יפה בין זרם לזרם, בין משקע-זר שסערת הרוח מעלה בזעפו, ובין תהליך של מי מנוחות המשיב נפש, אשר בהם יהיה חלקכם ובהם תהיו נוחלים אומץ. עד כדי השפעה גם על חוגים שונים, להרחיב את יסוד ברכת החיים אשר צור ישראל וגואלו חי מופיע בה בעתים הללו על עם סגולתו." בהמשך מדריך הרב קוק את אנשי התנועה, כי עליהם ללכת לפי שלושת "הסימנים" של רבי עקיבא, שעל שמו נקראת התנועה: "ראשית - אהבת התורה עד לכדי מסירות נפש...", "השנית - הכלל 'כולהו סתימתאה אליבא דרבי עקיבא' - פלגים רבים הולכים וזורמים, אבל הכול בא מתוך אותו ים הגדול, תורתו הכוללת של רבי עקיבא..." "והשלישית, מדת רבי עקיבא, שהיא מתעוררת עכשיו בזמן צמיחת הישועה. לחזק כל חזון של גאולה ותחיה לישראל וארצו." המכתב, אשר יעמוד למכירה בבית המכירות הפומביות 'קדם' בירושלים, מוערך בסכום של בין 12,000 - 20,000 ₪.

"בני עקיבא היא אחת מתנועות הנוער הוותיקות ביותר בישראל" אומר מרון ארן, מבעלי בית המכירות הפומביות 'קדם'. "תנועה זו הייתה מחלוצות הזרם הדתי-לאומי בארץ ומלווה את ההיסטוריה של מדינת ישראל עוד מראשיתה. מכתב מרגש זה, אשר נכתב בכתב ידו של הרב קוק, חושף בפנינו עד כמה העריך וכיבד הרב את התנועה ואת מטרותיה. מכתב זה צוטט פעמים רבות בעלוני התנועה השונים ועל כן עצם היותו כאן אתנו, הופכת את המעמד הזה למשמעותי כל כך".

(קרדיט תמונות: בית המכירות הפומביות 'קדם')