מימה יקרה לי

מימה היא מסעדה חדשה שלא מנסה להמציא את הגלגל. אם חיפשתם סטייק עסיסי ומוקפד הגעתם למקום הנכון.

חדשות כיפה אפי לחמי 09/05/07 00:00 כא באייר התשסז

מימה יקרה לי

מסעדת "מימה" היא מסעדת בשר חדשה ברעננה שהוקמה על ידי השף אורי וקסלר. וקסלר, לשעבר שף מסעדת "סוהו" הלא כשרה, מאס בעבודה של שבעה ימים בשבוע והחליט לעשות שינוי ולפתוח מסעדת גורמה שומרת שבת וכשרות.

מי שמחפש חידושים ואוהב לאכול את המזון שלו מזוויות חדשות ולא שגרתיות לא ימצא במימה את מבוקשו. לא מנסים להמציא שם את הגלגל. מאידך גיסא, מי שמחפש סטייק עסיסי מוקפד הגיע למקום הנכון. מימה ממוקמת מול קניון רננים ברעננה, באזור התעשייה, שהוא לא בדיוק שכיית חמדה טובלת בירוק או איזור אורבני תוסס. המיקום קצת מאכזב למי שמחפש אווירה מסביב לצלחת או סתם מקום חנייה קרוב בשעות העומס. לעומת זאת, עיצוב הפנים של המסעדה מוצלח יותר: צבעי האדמה וריהוט העץ יוצרים אווירה חמה, אבל עדיין לא מספיק מדוקדקת. ככה, למשל ארון החשמל של המסעדה עדיין חשוף לחלל המסעדה ונותן הרגשה שה"שיק" הוא לא מאה אחוז.

מנות הפתיחה שהוגשו לנו היו מרעננות וכללו קלחי תירס צלויים ברוטב צילי, סלסלת לחמים עם מטבל שום ואבוקדו, קרפצו בקר (נתחי בשר חתוכים דק דק עם רוטב מתקתק) ופלאפל בטחינה שהיה ממש מצוין. הסלטים, לעומת זאת, היו ממוצעים למדי, ולמרות השמות המפוצצים (חציל בלאדי על מצע טבולה, פלפלים קלויים בצימיצורי) לא הצליחו להגיד שום דבר בטעם שלהם. מה שכן, השילוב של התאנים בסלט הבית נתן לו גוונים ייחודיים.

למנה העיקרית הזמנו סטייק אנטרקוט המיושן במקום, ולצערנו המתנו זמן רב להגעתו. למרות הרצון הטוב של המלצרים שהפגינו אדיבות וחביבות, הם עדיין לא היו מספיק מנוסים וממוקדים כדי לקחת את ההזמנה בצרה מסודרת, ולהבין מה בדיוק אנחנו רוצים. הסטייק עצמו היה עשוי היטב (לא במובן של "וול דאן"), נתח בשר שאכן מכבד את הסועד ואת החיך שלו. הרטבים המצורפים, רוטב היין ורוטב החרדל, שדרגו את טעם הסטייק והעניקו לו נופך מעניין. למנה העיקרית הזמנו תוספת פירה שהגיעה בכמות קטנה יחסית ונראה היה כאילו היא נתפסת יותר כקישוט לבשר יותר מאשר כחלק אינטגראלי של המנה.

בר היינות של המסעדה עשיר והוא מציע בנוסף ליינות ישראלים גם יינות מיובאים. מומלץ לנסות את הסנגריה עם הפירות של המסעדה גם למי שלא רגיל בשתיית אלכוהול. זהו קוקטייל עדין וטעים מאד, שמשחק כמו שצריך על המתח שבין חמוץ למתוק. בנוסף, כדי לשמור על איכויות גבוהות, המסעדה מייבאת בעצמה גם חלק מהשוקולדים שמשמשים למנות האחרונות. אגב, המחירים במסעדה גבוהים יותר מבסטייקיה ממוצעת, ו-90 שקלים למנת בשר הוא סכום הגון למדי (בערך עשרה שקלים לביס, אבל מי סופר). עוד הערה קטנה, אופייה של המסעדה הוא אינטימי משהו, לא בדיוק המקום לקחת אליו ילדים.

בסך הכל, מסעדת מימה היא מקום נחמד שמתאים למי שאוהב בשר איכותי ומוכן גם לשלם על כך, אבל את מי שאוהב את האווירה מסביב ומחפש אותה, המקום פחות ילהיב.

מסעדת "מימה" רחוב החרושת 40 רעננה, טל 09-7418766 כשר בהשגחת הרבנות רעננה