מחאה ברשת: אל תשדרו לנו פרסומות סקסיסטיות

לחברות הפרסום זה כנראה לא יזיז, אבל עמוד בפייסבוק, אותו הקים צעיר דתי מלוד, קורא למפרסמים להתחשב בבני הנוער (וגם במבוגרים) ולשדר פרסומות צנועות יותר

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 03/04/13 13:03 כג בניסן התשעג

מחאה ברשת: אל תשדרו לנו פרסומות סקסיסטיות
Aaron Escobar™ -CC-BY, צילום: Aaron Escobar™ -CC-BY

רובנו אולי כבר התרגלנו למציאות בה חברות הפרסום עושות שימוש בוטה בגוף האישה כדי למכור לנו שמפו, צמיגים לרכב או עץ ריח לאוטו. בעוד רבים נוקטים בשאננות, יוסי אברהם, צעיר בן 18 מלוד, החליט להביע מחאה בפייסבוק באמצעות הקמת קבוצה שדורשת ”להוציא את הסקסיזם מחיינו“.

"ערב אחד, ישבנו כמה חברים לצפות במשחק יורוליג מעניין של מכבי תל-אביב", מספר יוסי לכיפה, "בהפסקת פרסומות, הרגשתי באי-נעימות הפושטת זרועותיה אט-אט מראשי ועד כף-רגלי. אנחנו יושבים, בערך חמיש עשר חברים, ופשוט צופים בנערה צעירה, אולי בת 20, כמעט עירומה, מפרסמת חברת בשמים. הסתכלתי סביבי והעולם לא התמוטט, הקירות נותרו על מקומם, החברים מדברים ביניהם, ובאופן כללי אלוהים נשאר רגוע".

תחת הכותרת ”לא נסבול את זה יותר“, יוסי הצליח לגרוף לא מעט לייקים בזמן קצר, מצד דתיים וחילונים כאחד, שהביעו הזדהות עם עמדתו. "תוכניות כמו כוכב נולד, המשודרות בתשע בערב, זמן בו ילדים בכיתות יסודי עוד ערים וצופים בהרשאת הוריהם בתוכנית, מתובלות בפרסומות סקסיסטיות ואלימות המשחיתות את הילדים", מסביר יוסי, "לא רק שהם משחיתות את הילדים, הם גם משחיתות אותנו הבוגרים. על הבוגרים וויתרתי. על עצמי וויתרתי. אבל על הילדים שלי אני לא מוותר. תקוותי היא שהילדים שלי יצמחו בתקופה בה הטלוויזיה לא תשדר פרסומות אלימות ומלוכלכות. הילדים שלי ושלכם יגדלו בתקופה בה הפרסומות יהיו צנועות".

לדבריו, ”צניעות אינה מילה השמורה למגזר מסוים ומושחר. המילה הזו שמורה לכולנו. נאורים ושוחרי דמוקרטיה וליברליזם".

בינתיים, בעוד חברות הפרסום לא ממש מתרגשות מהיוזמה הצעירה, יוסי קורא גם לכם להצטרף לעמוד המאבק. "לא רק לחרדים מותר לעמוד על העקרונות, הוא אומר, "נדמה כי אנחנו החילוניים, הדתיים-לאומיים והמסורתיים כבר ויתרנו. נדמה כי איננו עומדים על העקרונות עליהם חונכנו וגדלנו ולא עוד. נעמוד על שלנו, גם אם זה קשה, גם אם אנחנו לא רגילים לזה, גם לנו מגיע חינוך ועתיד של צניעות ותרבות".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il