מופעי תרבות זולים - למה לא בכל השנה?

אחרי הוזלת מחירי הקפה והסלולר, חגי לובר, מנהל תיאטרון אספקלריא, מקווה להוזלה קבועה של מחירי מופעי התרבות

חדשות כיפה חגי לובר 15/12/13 12:45 יב בטבת התשעד

מופעי תרבות זולים - למה לא בכל השנה?

ניסינו לעשות שינוי במחירי הקוטג', זעקנו על מחירי הדיור, עשינו לאחרונה מהפכה במחירי הקפה וגם בשוק הסלולר, אבל מה עם תרבות?

השבוע זעקו כלי התקשורת ודברו רבות על היוזמה התרבותית הנהדרת של מפעל הפיס- "ימי תרבות" יוזמה חדשה שמשיק מפעל הפיס בשיתוף עם משרד התרבות ופורום מוסדות התרבות. היוזמה תמשך 3 ימים ותתפרש על פני כ- 120 ישובים ברחבי הארץ, במהלכה יתקיימו למעלה מ-400 אירועי תרבות ומופעים מגוונים בעלות של עד 20 שקלים לכרטיס. כן, כן, 20 שקלים לכרטיס.

אירועי המיזם נעמדים בתקציב כולל של 10 מיליון שקלים ויתקיימו בכל רחבי הארץ, עשרות מוזיאונים, תיאטראות והיכלי תרבות יפתחו את שעריהם לקהל הרחב- ומזמינים את הציבור הרחב ליהנות מיצירות ישראליות, במחירים שווים לכל נפש.

אכן, מגיעה מילה טובה לשרה לבנת ואנחנו צריכים לברך ולהודות לה כי שמה דגש על עשיית צדק תרבותי, ואין ספק כי המיזם חשוב מאוד וכולנו מקווים שיצליח. גם אנו ב'אספקלריא' לוקחים חלק במיזם החשוב הזה אך לאורך כל השנה כי האג'נדה שלנו כמוסד תרבותי היא שמחירי כרטיסי הכניסה יהיו שווים לכל נפש, כאשר מחירי הכניסה נעים בין 20-70 שקלים לאורך כל השנה, בעוד שבמקומות אחרים כרטיס יכול להגיע למחיר הנע בין 100-130 שקלים להופעה אחת.

מיזם 'ימי תרבות' שם דגש על הנגשת תרבות ליישובי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית במדינת ישראל. אבל אל נא נשכח כי אלה רק שלושה ימי תרבות ומה לגביי שאר ימות השנה? מה לא מגיע לתושבי מדינת ישראל הופעות במחירים הוגנים?

חברים, עשינו כבר מהפכה במחירי הסלולר, הוזלנו מחירים בבתי הקפה וגם בתרבות זה אפשרי. כמנהל מוסד תרבותי שמציג עשרות הצגות בחודש, אני בהחלט חושב שצריכים לשנות גישה, ולתת שוויון הזדמנויות בתרבות. ניתן למקסם ולהרחיב המיזם הנפלא הזה בכדי להנגיש תרבות לכלל הקבוצות באוכלוסייה.

הכותב הוא מנהל התיאטרון הרפרטוארי אספקלריא בירושלים