מו"ל "מקור ראשון" רוכש את "מעריב"

שלמה בן צבי רוכש את העיתון תמורת 85 מיליון שקלים. עד אוקטובר יחזיק למעשה בבעלות ב"מעריב", NRG, רשת המקומונים של העיתון ומנוייו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/09/12 22:55 כא באלול התשעב

מו"ל "מקור ראשון" רוכש את "מעריב"
יחצ, צילום: יחצ

מו"ל "מקור ראשון", שלמה בן צבי, רוכש את כל נכסי העיתון "מעריב" למעט בית הדפוס שלו ועובדיו, תמורת סכום של 85 מיליון שקלים. העסקה נחתמה סופית ביום שישי האחרון, כש"מעריב" דיווחה לבורסה על הרכישה.

ככל הנראה, בן צבי יקלוט 300-400 מעובדי "מעריב", אך כ-2,000 עובדים אחרים יעמדו בפני פיטורין. העסקה תושלם עד חודש אוקטובר, במסגרתה בן צבי ישלוט ב"מעריב", אתר החדשות NRG, רשת המקומונים, מגזינים וזיכיונות הקשורים בהם, הוצאת מעריב, זכויות הקניין הרוחני של מעריב, יתרות לקוחות, מנויים, רישיונות ונכסים וזכויות נוספות שיפורטו בהסכם המכר כשייחתם.

ב"מעריב" ציינו כי למיטב ידיעתם, בן צבי מתכוון להמשיך את פעילות העיתון גם לאחר שיקנה אותו.

בן צבי היה בעברו מבעלי ערוץ 10 והעיתון החינמי הראשון בישראל, "ישראלי", שנסגר בעקבות אי-כדאיות כלכלית לאחר זמן קצר. כמו כן החזיק את הערוץ הדתי-לאומי "תכלת" ששידר בכבלים ונסגר אף הוא. בן צבי אף זכה בעבר, בניסיון נוסף שלו, במכרז להקמת ערוץ תקשורת - אך בחר לאחר הזכייה שלא לקחת את הרישיון.

לא ברור מה מתכוון מו"ל "מקור ראשון" לעשות במידה והעסקה תצא לפועל, אך ייתכן בהחלט כי "מקור ראשון" יזרימו תכנים ימנים-לאומיים ל"מעריב" - שיתפרסם במהדורות סופ"ש ובפלטפורמות דיגיטליות.