מו"ל "מקור ראשון" במגעים מתקדמים לרכישת "מעריב"

שלמה בן-צבי בוחן את רכישת העיתון "מעריב" המצוי בקריסה כלכלית. במידה והרכישה תצא לפועל, ייתכן ותכני "מקור ראשון" יוזרמו גם למותג "מעריב" ולפלטפורמות הדיגיטליות שלו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/09/12 18:20 יט באלול התשעב

מו"ל "מקור ראשון" במגעים מתקדמים לרכישת "מעריב"
יחצ, צילום: יחצ

מו"ל העיתון "מקור ראשון", שלמה בן-צבי, מנהל מגעים מתקדמים לרכישת העיתון "מעריב" המצוי בקשיים כלכליים - עד כדי קריסת העיתון. בעיתון "גלובס" דווח כי במהלך השבועות האחרונים נפגש בן-צבי מספר פעמים עם נוחי דנקנר, המחזיק ב"מעריב", ועם מנכ"ל העיתון טל רז.

במשא ומתן ציין בן-צבי, על פי הדיווח, כי אין בכוונתו לקנות את חובות "מעריב" אלא רק את נכסיו - לרבות המותג "מעריב", העיתון עצמו והשליטה בו. שווי העסקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים.

בן צבי היה בעברו מבעלי ערוץ 10 והעיתון החינמי הראשון בישראל, "ישראלי", שנסגר בעקבות אי-כדאיות כלכלית לאחר זמן קצר. כמו כן החזיק את הערוץ הדתי-לאומי "תכלת" ששידר בכבלים ונסגר אף הוא. בן צבי אף זכה בעבר, בניסיון נוסף שלו, במכרז להקמת ערוץ תקשורת - אך בחר לאחר הזכייה שלא לקחת את הרישיון.

לא ברור מה מתכוון מו"ל "מקור ראשון" לעשות במידה והעסקה תצא לפועל, אך ייתכן בהחלט כי "מקור ראשון" יזרימו תכנים ימנים-לאומיים ל"מעריב" - שיתפרסם במהדורות סופ"ש ובפלטפורמות דיגיטליות.