מדד TGI: גלי ישראל ומקור ראשון במגמת היחלשות

מגמת ההתחזקות של רדיו גלי ישראל נבלמה במחצית השנייה של 2014, מקור ראשון ממשיך במגמת הירידה. עליה באחוזי החשיפה של החינמון בשבע

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/01/15 12:29 ו בשבט התשעה

מדד TGI: גלי ישראל ומקור ראשון במגמת היחלשות
shutterstock, צילום: shutterstock

מדד TGI המתפרסם הבוקר (ב') חושף כי מגמת ההיחלשות בתקשורת ממשיכה. העיתון המרכזי של המגזר 'מקור ראשון', אשר נרכש לפני כחצי שנה על ידי 'ישראל היום' רושם ירידה נוספת באחוזי החשיפה ועומד בתחילת שנת 2014 על 3% בלבד, ירידה של עשירית האחוז לעומת המדד הקודם ו-3.6% במחצית הראשונה של השנה שעברה.

החינמון 'בשבע' מתחזק ורושם עליה מ-5.1% במחצית הראשונה של 2014 ל-7.3% במחצית השניה.

בגזרת הרדיו המצב פחות מעודד, כש'רשת מורשת' צונחת מ-2.7% במחצית הראשונה של השנה שעברה ל-1.8% בלבד במחצית השנייה. בשנה האחרונה רושם רדיו 'גלי ישראל' אחוזי האזנה גבוהים יחסית, אך מגמה זו נבלמת במדד החדש, כשבסקר הנוכחי החשיפה עומדת על 1.9%, ירידה קלה לעומת 2% בסקר הקודם. נתון כמעט זהה לזה של רשת מורשת.

במקביל נראה כי הרדיו החרדי מזרחי מאבד קולות, בשישה החודשים האחרונים ירד רדיו 'קול ברמה' מחשיפה של 6.1% ל-5.5% בסקר הנוכחי. גם רדיו קול חי המתחרה ירד מ-5.6% ל-5.1% - רמת חשיפה זהה למצבה לפני שנה.

סקר TGI בודק את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של עיתונים ותחנות הרדיו, על סביב שנתי וחצי שנתי. את הסקר עורכת קנטאר מדיה מחקרי TGI מקבוצת קנטאר מדיה (לשעבר TNS טלגאל), תחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום.

מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. סקר TGI בישראל נערך משנת 1998.