מדד ויקיפדיה: מי הכי עניין את הישראלים בשנת 2016?

את מי הישראלים הכי חיפשו באנציקלופדיה המקוונת לשנת 2016? מה אומרת הירידה של נתניהו בכמות החיפושים? ולמה אנשים חיפשו את הרצל?

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/16 13:14 כח בכסלו התשעז

מדד ויקיפדיה: מי הכי עניין את הישראלים בשנת 2016?
צילום מסך, צילום: צילום מסך

הערך על נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס הוא הערך הנקרא ביותר השנה בוויקיפדיה בישראל: כך עולה מדירוג הערכים הנקראים ביותר בוויקיפדיה הישראלית לשנת 20166. הערך של פרס זכה לחצי מיליון צפיות, ומיד אחריו ניצב הערך "ישראל", ובמקום השלישי- סדרת הטלוויזיה הפופולארית תאג"ד.

(צילום: Hadas Parush/Flash90)

לקראת סיום השנה הלועזית פרסמו בוויקיפדיה את הערכים הפופולאריים ביותר: דונלד טראמפ מעניין את הישראלים יותר מבנימין נתניהו. נשיא ארה"ב הנכנס דורג במקום הרביעי ברשימה, לעומת ראש הממשלה הישראלי, שנותר הפעם מחוץ לעשירייה, ודורג במקום ה-11 עם פער של 9,000 קריאות מהערך העשירי.

(צילום: Gino Santa Maria / Shutterstock.com)




הערך של טראמפ, אגב, שודרג ושונה לאורך השנה 582 פעמים.


במקומות החמישי עד העשירי נמצאים לפי הסדר: הסדרה "משחקי הכס", ארצות הברית, מדינות לפי אוכלוסייה, דרגות בצה"ל, יצחק רבין ז"ל - שזכה לעליה מהותית בצפיות בסמוך ליום השנה להירצחו והשיח על הפסקת מימון העצרת לזכרו - ובנימין זאב הרצל.

(צילום: )

מלבד נתניהו נכנסו לרשימה אחריו גם קבוצת הפייסבוק של 'ישראל שלי', יועץ התקשורת של נתפתלי בנט, משה קלוגהפט וגם: ממכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי- שר שלום ג'רבי עם 226,744 כניסות.

(צילום: יחצ)