ליגת כדורסל בתי הכנסת לנשים בירושלים – יוצאת לדרך

בעיריית ירושלים מדווחים על רישום חסר תקדים למשחקי הליגה, בה ישחקו ככל הנראה 12 קבוצות שונות. ראש העיר ברקת: "זו יוזמה המשלבת קודש וחול המדגישה את ייחודיותה של העיר"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/07/12 13:18 יד בתמוז התשעב

ליגת כדורסל בתי הכנסת לנשים בירושלים – יוצאת לדרך
nbaworldwide, צילום: nbaworldwide

עיריית ירושלים בשיתוף מתפללות מבתי הכנסת השונים ברחבי העיר, הקימה לראשונה בארץ ליגת בתי כנסת בכדורסל לנשים, שתצא לדרך החודש. החודש הגיעו לעירייה פניות רבות מצד מתפללות שביקשו להירשם לליגה. עד כה נרשמו שש קבוצות ובעירייה צופים להכפלת מספר הקבוצות עד למועד פתיחת הליגה ביום רביעי הבא.

הקבוצות יישחקו בשיטת ליגה בת שני סיבובים, כאשר הסיבוב הראשון יחל ביום רביעי בשבוע הבא והסיבוב השני יחל בתחילת חודש ספטמבר. על פי התקנון יוכלו להשתתף במשחקי הליגה כל החברות המשתייכות לקהילה של אותו בית הכנסת, אך בתנאי שהן מתפללות באופן קבוע בהיכל המיוצג ושיתבצע רישום של לפחות עשר שחקניות בנות גיל מינימאלי של 18 שנים לפחות בכל קבוצה.

התקציב השנתי הראשוני לליגה עומד על כ-30 אלף שקלים אשר ישמשו את הקבוצות לצורך שכירת המגרש, רכישת מדים, כדורים ושיפוט. היוזמה לליגה, יש לציין, הגיעה מצד קהילות, לאור הצלחת ליגת הכדורסל לבתי הכנסת לגברים, הפעילה מזה שנתיים.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ציין כי "אנחנו שמחים לתמוך ביוזמה המבורכת של תושבות העיר, ושואפים להפוך את אותה, כמו את ליגת הגברים, למסורת ארוכת שנים בעיר. ירושלים הופכת לבירת הספורט של ישראל עם השקעות חסרות תקדים בתשתית ויוזמות כאלו המשלבות קודש וחול מדגישות את ייחודיותה של העיר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן