"להתפלל בציבור למען זכייתו של סידר באוסקר"

יאיר רוה, ממבקרי הקולנוע החשובים בישראל, קורא לציבור להתפלל למען זכייתו של הבמאי הדתי, יוסף סידר, בפרס האוסקר. "זו מצווה גדולה, מי שרוצה שהוא יזכה – שיתפלל בשביל זה"

חדשות כיפה אורי פולק 16/02/12 13:04 כג בשבט התשעב

"להתפלל בציבור למען זכייתו של סידר באוסקר"
יחצ, צילום: יחצ

יאיר רוה, ממבקרי הקולנוע הבולטים בישראל וכותב הבלוג "סינמסקופ", קורא לתפלות ציבור למען זכייתו באוסקר של הבמאי הדתי יוסף סידר. סידר, המועמד לפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר, ממתין בשלב זה להחלטת האקדמיה שתתפרסם בטקס האוסקר הצפוי בסוף החודש הקרוב.

"בשבוע האחרון דיברתי בקול רם על העניין הזה, שצריך לארגן תפילות המוניות לזכייתו של "הערת שוליים" באוסקר", כתב רוה בבלוג האישי שלו. הוא ציין כי בבית הכנסת בו מתפלל אביו של סידר, ברכו אותו ב"מי שברך" בשבת שקדמה לטקס פרס האוסקר אליו היה מועמד סידר הבן עם סרטו "בופור".

"המעטפות המכילות את טפסי ההצבעה נשלחו לפני שבוע בדיוק. כלומר שבערך מרגע זה טופס נמצא בידיהם של כל חברי האקדמיה בכל העולם, מישראל ועד ניו זילנד. יש להניח שבשבוע הקרוב יתחילו להתקיים הקרנות האקדמיה למועמדים בקטגוריית הסרט הזר, לכן, הזמן להתפלל הוא מרגע זה ועד ל-21.2, המועד בו כל הטפסים כבר צריכים להגיע לידי סופרי הקולות מטעם האקדמיה", מציין רוה. לטענתו, "בתקופה הזאת תפילה יכולה להשפיע על חיבת הצופים והחלטתם בבחירותיהם".

(צילום: יחצ)

רוה כתב כי "מי שרוצה לראות את "הערת שוליים" זוכה, שיתפלל על כך. לא צריך ללכת לבית כנסת בשביל זה. אפשר לעשות את זה ברגע זה, כשאתם מול המחשב, לעצור שנייה, להרים עיניים השמימה ולהגיד בכוונה לריבונו של עולם שיביא לכך ש"הערת שוליים" יזכה באוסקר".

"לא רק שאפשר להתפלל על זכייתו של "הערת שוליים" באוסקר, זו אפילו מצווה גדולה לעשות כן", מסכם רוה, שמזכיר כי "הזמן המועיל לכך הוא מהיום ועד ל-21.2, כ"ח שבט, ויהי רצון שמשנכנס אדר נרבה בשמחת זכייתו הראשונה של סרט ישראלי באוסקר".