"לאטמה" תסגר בסוף החודש הקרוב

תקציב הפרויקט יסתיים בסוף החודש ובאין מקור למימון אחר, פעילותו תופסק. התסריטאי הראשי, טל גלעד: "השמאלנים כבר חוגגים, אבל אנחנו יכולים עוד לעשות את זה - אם הציבור יתרום"

חדשות כיפה אלעד רותם, כיפה 08/07/13 10:40 א באב התשעג

"לאטמה" תסגר בסוף החודש הקרוב

חבורת הסאטירה הימנית ”לאטמה“ תפסיק את פעילותה בסוף החודש הקרוב, זאת בשל אילוצים כלכליים. בכיפה דווח לפני כחודש על כך שהפרויקט, שהתבסס עד כה בעיקר על תרומות מחו“ל, מחפש באופן מיידי מקורות מימון אלטרנטיביים.

כיום מחזיקים ב“לאטמה“ כעשרה אנשי צוות ביניהם שחקנים, תסריטאים ובימאים - כל זאת בהפקות וידאו צנועות המשודרות בעיקר מאולפן הקבוצה בפתח תקווה. עלות אחזקת האתר, יחד עם משכורות אנשי הצוות, עומדת על סכום של כ-50 אלף דולר בחודש.

טל גלעד, תסריטאי "מהדורת השבט" של ”לאטמה“, כתב אתמול בעמוד הפייסבוק שלו כי ”לאטמה נגמרת בסוף יולי, הרעים כבר חוגגים. סטטוסים של שמחה לאיד כבר צצים פה ושם, לצד סטטוסים משמיצים וזועמים לרעיון (הדמיוני בינתיים) שנעלה לערוץ הראשון“. הוא ציין כי המו“מ מול הערוץ הראשון לא מתקדם וכי התקציב של ”לאטמה“ מסתיים בסוף יולי.

גלעד הסביר כי ”אחרי ארבע שנים בהן הבאנו סאטירה ישראלית וציונית אמיצה, נגד הזרם, מול כל ההסתה השמאלנית שכבר הפכה למשהו שכולם כבר קיבלו בהכנעה, כי הם שיכנעו את כולם ש"ככה זה סאטירה"... כל זה עומד להיגמר כי נגמר הכסף. אין לנו תקציבי ענק אסטרונומיים שיש ל"ארץ נהדרת", אין לנו תמיכה בלתי מוגבלת מארגונים אירופיים ואחרים המגדירים עצמם כ"ארגוני זכויות אדם". אפילו אין לנו את תקציב מוסדות התרבות או תספורות שמקבלים תיאטראות כמו הבימה, ששחקניהם מחרימים את ההתנחלויות. מול ים הצביעות והרוע הזה, בזכות קרולין גליק המדהימה, לאטמה התקיימה עד היום בעזרת תרומות של יהודים ציוניים גאים, שההתלהבות והאמונה שלה דיברו אל ליבם. אבל גם לכוח האדיר שלה יש גבול".

נוכח המצוקה הכלכלית הזו, קרא גלעד לציבור לסייע במימון הפרויקט. ”אנחנו צריכים כסף. פשוט כך. עלות התיפעול של לאטמה לחודש שלם היא כ-220,000 ש"ח, רבע מתוכנית אחת - אחת! - של ארץ נהדרת. בשנה אנו זקוקים ל-2.6 מיליון ש"ח, לשנה שלמה. זה לא בשמיים, זה משהו שאם נקום כולנו וניתן מה שאנחנו יכולים - אפשר להגיע לזה. “ארץ נהדרת" תצליח להוציא בקושי שלוש תוכניות שבועיות עם תקציב כזה, אנחנו עושים 50 תוכניות. עם חצי מזה נעשה חצי שנה, עם כפול נעשה שנתיים, בכל מקרה זה ייתן לנו חמצן ויכולת להתחזק ולהתארגן מחדש לקראת העתיד“.

”הכניסו יד לכיס ותתרמו - בצ'ק, העברה בנקאית או כרטיס אשראי. כמה שאתם יכולים... אנחנו יכולים לעשות את זה“, הוא סיכם.