"לאטמה" - בדרך לערוץ הראשון

בדיון שהתקיים בועדת החינוך של הכנסת, לבקשתה של ח"כ איילת שקד, הבהירו בערוץ הראשון כי חוזה מול קבוצת "לאטמה", להפקת תוכנית סאטירית ימנית, ייחתם בתוך חודשים ספורים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/11/13 14:02 טו בכסלו התשעד

"לאטמה" - בדרך לערוץ הראשון
צילום מסך, צילום: צילום מסך

דיון מהיר התרחש היום (ב‘) בוועדת החינוך של הכנסת, לבקשתה של ח"כ איילת שקד, בנוגע להפקתה ושידורה של תוכנית סאטירה של קבוצת לאטמה בשם "מהדורת השבט".

הרקע לדיון הוא המכרז שהוציאה רשות השידור להפקת שתי תוכניות סאטירה, אחת מן השמאל - "שלום בית" ואחת מן הימין- "מהדורת השבט". למרות החלטה זו, חל עיכוב בחתימה על הפקת התוכנית הימנית. נוסף אליהן מוכנה לשידור תוכנית נוספת בשם "היהודים באים", תוכנית בעלת תוכן שמאלני עד מאד, אשר שידור הפרומו שלה עורר הדים רבים באשר לחוסר האיזון התקשורתי בערוץ.

הדיון התקיים בעקבות פניה של ארגון "זכות הציבור לדעת" לח"כ שקד, שטענה בדיון כי ”רשות השידור היא גוף ציבורי הממומן מכספי הציבור. זוהי רק דרישה לגיטימית וריאלית שיהיה איזון בתכני התוכניות השונות“.

שקד ציינה כי ”בשבועיים האחרונים אכן התקבלה החלטה ברשות שכן להתקשר עם לאטמה, אך מכיוון שכבר נחשפנו לתקדים של התקשרות שנכשל, אנו מקיימים את הדיון היום על מנת להבטיח שדבר כזה לא יקרה פעם נוספת".

לאחר הצגת נושא הדיון החל "מופע תעתועים" בין מנכ"ל רשות השידור ויו"ר הרשות, כאשר אחד מפיל על השני את האחריות לנושא וכל אחד טוען טענות הפוכות. השאלה מרכזית שריחפה בחלל החדר הייתה "מה בעצם מונע מרשות השידור ליישם את ההחלטה שכן להפיק את התוכנית "מהדורת השבט", החלטה שכבר אושרה מספר פעמים בוועדת התוכן של הרשות?".

אמיר גילת, יו"ר רשות השידור אמר כי ההחלטה לאשר התקבלה בוועדת התוכן בשלושה בנובמבר, ויום למחרת אישרה וועדת ההתקשרויות, בראשות המנכ"ל מר יוני בן מנחם, את ההפקה. מר בן מנחם אמר מנגד כי "וועדת ההתקשרויות שאני עומד בראשה אישרה את ההתקשרות עם החברה שמפיקה את התוכנית. בנוסף , שלחנו למוסדות רשות השידור את התכנון שלנו לשנת 2014 ושיבצנו בתוכו את התוכנית של לאטמה תחת ז'אנר הסאטירה".

"הדיון על לאטמה התחדש ואנחנו התבקשנו לאשר. אישרנו ושיבצנו אותו בלוח השידורים לשנת 2014 ועכשיו אנו מחכים שמוסדות רשות השידור יאשרו את זה על מנת שזה לא יבוטל כמו שקרה", אמר בן מנחם.

בשלב זה ביקש ח"כ פייגלין את רשות הדיבור, פנה אל ראשי הרשות ואמר: "ישנה חשדנות כלפיכם מצד לפחות חמישים אחוז מהציבור בארץ, משום שעד היום הסאטירה בארץ הייתה שמאלנית בלבד. כולם מודים בזה וחבל להתווכח על זה. אתם באים לוועדה ומנסים לנהל משא ומתן בהתשה, כאילו כל הסצנה נלקחה ממערכון של קישון. הדו שיח שהתנהל כרגע, על רקע החשדנות כלפיכם, מעצים אותה. פשוט תריצו את העניין הזה. לא צריך לשפוך בנזין על המדורה אם זה יקרה בכל מקרה".

בסופו של דיון הובהר כי ב-1 בינואר 2014 נחתם ההסכם שמאפשר להתחיל להפיק את התוכנית וכי בתוך שבועות, לאחר אישור תוכנית 2014 ואישור לוח השידורים, אכן תשובץ התוכנית ב 2014.