כשיובל המבולבל פגש את הרב אפרתי

הרב ברוך אפרתי התייחס בשו"ת בכיפה לתכניו של השחקן יובל שם טוב ומתח עליהם ביקורת. שם טוב לא התבלבל – והשיב לרב אפרתי במישרין בשו"ת. לא נגענו

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 19/09/12 13:23 ג בתשרי התשעג

כשיובל המבולבל פגש את הרב אפרתי
יחצ, צילום: יחצ

יובל המבולבל והרב ברוך אפרתי משוחחים בשו"ת של כיפה. לא, לא מדובר בתחילתה של בדיחה טובה כי אם בתקרית בין הרב ברוך אפרתי לבין יובל שם טוב, השחקן המגלם את "יובל המבולבל", שהתרחשה בשו"ת של כיפה.

הכל התחיל כשהרב ברוך אפרתי נשאל בשו"ת: "מה דעתך על יובל המבולבל לצפייה לילדים בני שלוש עד שבע? בביתנו יש שלושה ילדים והם אוהבים לצפות בו, המסרים לא רעים אבל לא דתיים".

הרב ברוך אפרתי תקף בתגובה את יובל המבולבל ואמר כי "אנחנו לא מבולבלים ולא מחנכים לבלבול" לדברי הרב אפרתי "יובל המבולבל משדר בלבול ואי סדר, וזו אינה תכונה ישרה של הנפש, וקל וחומר שאינה חינוך בריא לילדים". הרב אפרתי מסביר כי אין זה משנה אם מדובר באדם דתי או לא- "גם אם הוא היה דתי ותכניו היו תורניים, לא זה הסגנון של יראת שמים". הוא אף סיים בהוראה: "במקום זה שיראו סדרה ערכית אחרת שיש בה סדר והגיון ישר".

בשלב זה, איש לא העלה על דעתו כי שם טוב, שקרא את התשובה, יבחר להגיב לדברים: "לידיעתך אני לא מנסה לחנך ילדים להיות מבולבלים" פתח יובל המבולבל בתגובתו לרב אפרתי והוסיף "להפך, בגלל שיובל הוא מבולבל הוא צריך לבחור. ועל זה אני מתמקד במסרים שלי - לבחור לשמוח ולא להיות עצוב , לבחור לעשות מעשים טובים , לבחור באור ולא בחושך" ואף סיים בעקיצה ברורה ולא מבולבלת "ולבחור לא לומר דברי לשון הרע לפני שבדקתי במה מדובר".

הפולמוס בין הרב אפרתי ליובל שם טוב סביב מסריו של יובל המבולבל המשיך. הרב ברוך אפרתי שבוודאי הופתע מן המגיב, השיב לתגובתו של שם טוב ואמר כי הוא "סבור שלא רק המסרים חשובים אלא גם הדרך והסגנון שלהם". הרב אפרתי לא התבלבל והתייחס אף לעקיצה של שם טוב "אני מכיר את התכנית שלך ובדקתי במה מדובר, יש בי הערכה לכשרון הידוע שלך ולרצונך הטוב לחנך לבחירה נכונה, אך אני חולק על הדרך בה אתה משדר את התכנים".

"ילד לא צריך לקבל מהמדיה אופי של בלבול אלא של סדר ויושר, עם ראיה איטית על המציאות", סיכם הרב אפרתי, שפנה אל שם טוב ואמר "אני מכבד את עמדתך, ושמח לאחל לך שנה טובה והצלחה בהמשך".

מוטי רז, מנהלו האישי של יובל שם טוב, מסר בתגובה לכיפה: "אנחנו מכבדים את כבוד הרב ודעתו. יובל המבולבל משתתף כאומן מוביל בערוץ הופ האיכותי לגיל הרך שעובר סינונים של פסיכולוגים ויועצים לשוניים שמפקחים על האיכות. יובל משתתף באופן קבוע בכל האירועים המרכזיים של חב"ד ונמצא בעיניהם ראוי להוביל את האירועים מדי שנה בל"ג בעומר. ליובל די וי די שלם העוסק בערך ואהבת לרעך כמוך, ואם חינוך לאהבת הזולת, כיבוד הזולת, וכבד את אביך ואת אמך אליו יובל מחנך, כמו גם אמונה עצמית בעצמך אינם ערך בעיני כבוד הרב אנו מתנצלים על כך".

לפניות לכתב - desk@kipa.co.il