כדוריד: בזכות שחקן אחד, בקרית מוצקין לא ישחקו בשבת

מאיר אפוטה, שחקן כדוריד במכבי קרית מוצקין, הודיע לראשי קבוצתו כי הוא מפסיק לשחק בשבת. בעקבותיו תחל הקבוצה כולה לשחק את משחקי הבית רק בימי שישי

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/09/16 16:54 א באלול התשעו

כדוריד: בזכות שחקן אחד, בקרית מוצקין לא ישחקו בשבת
shutterstock, צילום: shutterstock

האם אפשר להיות ספורטאי מקצועי מבלי לחלל את השבת? מאיר אפוטה, שחקנה של מכבי קרית מוצקין בכדוריד, מוכיח שכן.

Ynet מפרסם כי אפוטה, בן ה- 29, החליט להתחיל ולשמור שבת. בשל כך, הכניס בחוזהו סעיף שהוא אינו מחוייב לשחק בשבתות. ראשי הקבוצה לקחו אתיוזמתו צעדנוסף קדימה ופנו לאיגוד הכדוריד בבקשה שיאפשר להם לשחק בימי שישי. האיגוד נעתר לבקשה, ומעתה כל משחקי הבית שלהקבוצה ישוחקו בימי שישי בשעה 15:00 אחה"צ.

אפוטה עצמו הגיב לדברים ואמר: "בחודשים האחרונים קיבלתי על עצמי להתקרב בעוד צעד לקדוש ברוך הוא והשבת מבחינתי היא ערך עליון, ולא הייתי מוכן לשחק בשבתות ולחלל את השבת. העברתי את המסר הזה ליו"ר בשיחה איתו והוא הסכים לבוא לקראתי כדי שאוכל להמשיך ולהיות חלק בקבוצה. הבהרתי מלכתחילה, שזה סעיף שלא ניתן יהיה להתפשר עליו ואני מודה לו על כך שהוא בא לקראתי וסייע לי בכך לעשות קידוש השם".

יש לציין כי במשחקי החוץ יתכן ומוצקין כן תשחק בשבת. במידה וזה אכן יקרה, לאפוטה ברור לחלוטין מה עליו לעשות, "אם זה יקרה. אז יש לי סעיף בחוזה, שכתוב מפורשות, שהמועדון יצטרך לדאוג לי ללון במקום מכובד שיהיה קרוב למגרש שבו אשאר כל השבת כך שאוכל לשחק ולהישאר שם עד מוצאי שבת".