יקב "טורא" מרחלים זכה בשתי מדליות זהב בתחרות יין בין-לאומית

בסך הכל מחזיק היקב הצעיר ב-11 מדליות בין-לאומיות. כרם הענבים של "טורא" ממוקם בהר ברכה והיקב, הממוקם ביישוב רחלים, הפך למרכז מבקרים תוסס בשומרון

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/12/12 07:26 כה בכסלו התשעג

יקב "טורא" מרחלים זכה בשתי מדליות זהב בתחרות יין בין-לאומית
יחצ, צילום: יחצ

יקב "טורא" מרחלים שבשומרון זכה בשתי מדליות זהב בתחרות הבינלאומית היוקרתית "טרה-ווינו", שנערכה ביום חמישי האחרון. בתחרות השתתפו כ-600 יינות מכל רחבי העולם, בין היתר מארה"ב, אוסטרליה, צרפת, יוון ויפן, כש-40% מהמתחרים הגיעו מישראל והיתר מחו"ל.

בתחרות שפטו 10 שופטי יין בינלאומיים, אשר הגיעו במיוחד מספרד, סלובקיה, צ'כיה, קרואטיה, אוסטרליה, פורטוגל, יוון ואנגליה, ויחד איתם 9 שופטים מישראל. כלל השופטים קיבלו את החלטתם, על פי כללי התחרות, בטעימה "עיוורת" ומבלי לדעת את מקור היין הנידון.

יקב "טורא" מהישוב רחלים שבשומרון, זכה בשתי מדליות זהב, ההישג ששבר את שיאי הזכיות בתחרות הבינלאומית היוקרתית. זו המדליה הבין-לאומית ה-11 במספר בה זוכה היקב, שהוקם ומנוהל על ידי בני הזוג ורד וארז בן סעדון. כרם הענבים גדל בהר ברכה והיקב ומרכז המבקרים ממוקמים בישוב רחלים.

ורד בן סעדון אמרה כי "מרגש לראות את ההצלחה בעיניים, ובתחתית העשור השני ליקב לפתוח עשיריית מדליות חדשה". ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה בירך את בני הזוג ואמר כי "בימי אבותינו היה השומרון חבל הארץ המשובח ביותר ליין, וכפי שאמר הנביא 'עוד תטעי כרמים בהרי שומרון' - אנו מחדשים את רנסאנס היין של ישראל בשומרון".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן