יו"ר "הבית היהודי" בירושלים נגד תיאטרון החאן

סגן ראש העיר, דוד הדרי, דורש לקצץ את תקציב התיאטרון לאור החלטתו להעלות הצגה המגוללת את סיפורה של רייצ‘ל קורי, פעילת שמאל קיצוני: "העלאת ההצגה - שנאת ישראל"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 30/06/13 16:57 כב בתמוז התשעג

יו"ר "הבית היהודי" בירושלים נגד תיאטרון החאן

יו"ר סניף ”הבית היהודי“ בירושלים וסגן ראש העיר, דוד הדרי, יוצא היום (א‘) נגד תיאטרון החאן בעיר וקורא לוועדת הכספים לבטל את תקציב התיאטרון, זאת בשל הצגה חדשה שתגלם את סיפורה של רייצ'ל קורי, שעולה בימים אלה בתיאטרון.

"בימים האחרונים נדהמתי לגלות כי תאטרון החאן מפרסם הצגה שבכוונתו לעלות בנושא התיירת ריצ'ל קורי" כותב הדרי, ”מדובר היה בבחורה אשר הפגינה נגד מדינת ישראל, נגד חיילי צה"ל ונגד הפעילות המבצעית שערך הצבא במטרה להגן על יישובי הדרום מטילים של מחבלים. במילים אחרות מדובר בשנאת ישראל... מה גם שבית המשפט בישראל דחה את בקשת המשפחה לקבל פיצויים כלשהם".

תקציב תיאטרון החאן אשר מונח לאישורה של וועדת התקצוב בעיריית ירושלים עומד על כ-900,000 שקלים. לטענת הדרי, אסור לתת יד לתקצוב הצגות מסוג זה - ולכן אין בכוונתו לתמוך באישור התקציב. ”אין זו הפעם הראשונה שתיאטרון החאן, אשר נהנה מתקציב של מיליוני שקלים מעיריית ירושלים, מעלה הצגות בעייתיות אשר בשם האומנות פוגעות בעיר ירושלים ובמדינת ישראל“, טען הדרי במכתבו.

השחקן אלן ריקמן יחד עם העיתונאית קתרין וינר, ערכו מתוך יומניה ומכתביה של קורי סיפור המגולל את עלילת סיפור חיה. המחזה "קוראים לי רייצ'ל קורי" הוצג לראשונה בתיאטרון הרויאל קורט הלונודוני ב-2005. ההפקה הישראלית של המחזה תנסה להעמיד במרכז הבמה את שאלת המניעים של הגיבורה זאת במטרה ש"הישראלי יעמיק את הזדהותו עם דמותה של קורי, כך יוכל להביט באופן רענן על סיטואציה שהפכה כולה להיות מנת חלקם של משמיעי סיסמאות ריקות מתוכן", כפי שנטען בתכניית המחזה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן