חרם צופים על "המירוץ למיליון" בשל השתתפותו של זוג ערבי-יהודי

עצומה חדשה ברשת ה"פייסבוק" קוראת לחרם צופים על תוכנית הריאליטי, בשל השתתפותו של זוג מתמודדים ערבי-יהודי. "פגיעה ברייטינג תעביר מסר לזכיינית", מסביר יוזם העצומה

חדשות כיפה אורי פולק 01/11/11 19:11 ד בחשון התשעב

חרם צופים על "המירוץ למיליון" בשל השתתפותו של זוג ערבי-יהודי
יח"צ, צילום: יח"צ

עצומה חדשה ברשת החברתית "פייסבוק" קוראת לחרם צופים על תוכנית הריאליטי "רצים למיליון", זאת בשל השתתפותו של זוג ערבי-יהודי בתוכנית. מדובר על השתתפותו של המתמודד המוסלמי פיראס, בן הזוג של שירה - יהודיה ישראלית.

בעצומה שיזם אהרון אטיאס, מייסד הגרעין התורני בלוד, נטען כי השתתפותו של הזוג המעורב בתוכנית מעודד התבוללות ונישואי תערובת ולכן על הצופים למחות על הנעשה ולגרום לזכיינית התוכנית, "רשת", להבין כי מדובר בצעד שאיננו מקובל על הציבור.

"הופתעתי לגלות שהתוכנית הזו מתהדרת בזוג שהגבר הוא ערבי מוסלמי מנצרת ובת זוגתו יהודיה. ראינו הרבה דברים שמורידים את הטלוויזיה לביב שופכין, אך בכל פעם שחשבתי שהגענו למקום נמוך, אני מגלה מקומות נמוכים יותר", אומר לכיפה אטיאס. לדבריו מדובר בעידוד לנישואי תערובת "שאי אפשר לעבור עליו בשתיקה. לא ראיתי מהלך שכזה בטלוויזיה הישראלית. בעצומה רצינו להגיד ל"רשת" שהיא פשוט הגזימה - וכי אם נפגע להם באחוזי הרייטינג, הם יחשבו להבא אם לקדם נושאים מהסוג הזה".

בעצומה נכתב בפנייה לזכיינית "רשת" כי "אנו לא מוכנים שתרדדו את העם למקום הנמוך הזה, אסור שתחדירו לנו מסרים שליליים דרך תוכניות רייטינג". עוד נכתב כי אם חרם הצופים יצליח, תבין הזכיינית כי "העם שלנו הוא לא מטומטם ואנחנו לא מוכנים להיגרר למקומות הנמוכים שהם מושכים אותנו אליהם".

"המחאה שלי היא בעיקר כלפי התוכנית הזו, אבל בהחלט ייתכן שמסר כזה, שיעבור ל'בעלי המאה', יחסוך לנו בעתיד דברים הזויים אחרים", טוען אטיאס. "אינני אוהב להיגרר לחרמות, אך מאידך, אסור לנו להיות אדישים לתופעה שכזו", הוא מסביר.

מ"רשת" נמסר בתגובה לכיפה כי "'המירוץ למיליון' מתגאה בהיותה תוכנית שעוקבת אחר ישראלים בעולם וככזו היא משקפת את האוכלוסייה בישראל, על כל גווניה".