ח"כ אריאל נגד הצגה פרובוקטיבית של הקאמרי

ח"כ אורי אריאל פנה למנהל תיאטרון הקאמרי נגד הצגה חדשה שהעלה התיאטרון, המשחירה את פניהם של המתיישבים והדתיים: "יש גבולות ברורים גם לחופש הביטוי כשהוא פוגע בדמוקרטיה", כתב

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 04/09/12 14:11 יז באלול התשעב

ח"כ אריאל נגד הצגה פרובוקטיבית של הקאמרי
יחצ, צילום: יחצ

הצגת הסאטירה חדשה מבית תיאטרון הקאמרי הצליחה להרגיז גורמים בימין שביקשו בתוקף למנוע את העלאתה: ההצגה "קיזוז" מגוללת את סיפורם של ח"כ מתנחל דתי מהימין הנשוי לאישה ושמונה ילדים, המנהל רומן אסור עם ח"כית תל-אביבית חילונית מהשמאל חרף המתח האידאולוגי. ההצגה ממחיזה זאת באמצעות סצנות גסות ודיאלוגים פרובקטיביים, תוך שעושה שימוש במושגים מאידיאולוגיית ארץ ישראל השלמה, בשיח מיני ובוטה.

סיפור ההצגה נסוב סביב פינוי יישובים באיו"ש שעתיד להתרחש בקרוב אולם נתון להחלטת הכנסת. בעוד ישיבת הכנסת הגורלית נפתחת בסערה, דווקא חברת הכנסת וחבר הכנסת המרכזיים נעדרים לתמיהת כולם. מה שהם לא יודעים הוא שברגעים אלה ממש החליטו השניים, הדתי מהימין והחילונית מהשמאל, להתכנס בדירה ולצפות במתרחש בטלוויזיה. כשההצבעה בישיבה מגיעה לשוויון חברי הכנסת משתי המפלגות עושים מאמצים למצוא את השניים אך אלה החליטו להניח את האידאולוגיה בצד ואת יחסיהם האסורים במרכז.

ח"כ הכנסת אורי אריאל מהאיחוד הלאומי ויו"ר הועדה לביקורת המדינה, שיגר מכתב נוקב למנכ"ל הקאמרי נעם סמל, בו ביקש למחות על העלאת ההצגה. "לצערי, לאחר קריאת קטעים שהוצגו בפניי מהתסריט, שאין אלא להגדירו כהזוי ודימיוני, עולה תמונה שעלולה לפגוע באמון הציבור בנבחריו, וכיוצא בזה פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית תוך ביזוי משכן הכנסת וחברי הכנסת שמקדישים מזמנם וממרצם לטובת הציבור", כתב ח"כ אריאל.

"צריך לומר עד כאן", כותב ח"כ אריאל במכתבו ומוסיף כי יש גבולות ברורים גם לחופש האמנותי וגם לחופש הביטוי כאשר הם גורמים לפגיעה בדמוקרטיה. "מניסיון העבר אני מסופק אם תיענה לבקשתי, אך עומדת בידי חובה מוסרית לנסות ולבקש לבטל לאלתר את ההצגה הזאת, שאף אינה מוסיפה שום כבוד למוסד מכובד כתיאטרון הקאמרי", סיכם ח"כ אריאל.

לפניות לכתב - desk@kipa.co.il