ח"כ אורבך: לא אתראיין לרדיו "קול ברמה"

יו"ר סיעת "הבית היהודי" טוען כי כל עוד תמשיך תחנת הרדיו החרדית להדיר רגלי נשים משידור בתחנה, הוא לא יתראיין בה: "זו איננה זכות דמוקרטית אלא עוול והחמרת-סרק"

חדשות כיפה אורי פולק 27/09/11 09:26 כח באלול התשעא

ח"כ אורבך: לא אתראיין לרדיו "קול ברמה"
יעקב גולן-cc-by-sa, צילום: יעקב גולן-cc-by-sa

ח"כ אורי אורבך, יו"ר סיעת "הבית היהודי", מגלה היום (ג') כי הוא מחרים את שידורי תחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" - והוא לא יתראיין בה - זאת בשל מדיניות התחנה ביחס להשתתפות נשים בשידוריה.

בתחנת הרדיו לא מושמע קול אישה, שלא רק בשירה, זאת על פי החלטת הרבנים המלווים את התחנה. "לא מושמע קול אשה בהמלצת ועדת פיקוח הלכתית שקמה על פי תנאי הזיכיון של הרשות השנייה", טענו בתחנת הרדיו בתגובה לעתירה נגד מדיניות "קול ברמה". על אף שמועצת הרשות השנייה קבעה כי על הרדיו לפעול לאלתר לשילוב נשים, עד כה ההחלטה טרם יצאה אל הפועל באופן מלא.

באגרת סיכום השנה החולפת ששלח ח"כ אורבך, הוא מבהיר כי הוא "משתדל להקפיד על נוכחות תקשורתית בשלל ערוצים ארציים ומקומיים", אך "רק ברדיו "קול ברמה" החרדי הפסקתי לאחרונה להתראיין". אורבך ציין כי "כל עוד עומדת בעינה החלטתם המחוצפת והשוביניסטית שנשים לא עולות לשידור בתחנה, גם קולי שלי לא יישמע שם".

"המצאת קודים חדשים של צניעות בפרהסיה הציבורית, איננה עניין פנימי של חרדים אלא נוגעת לכולנו. אני מכבד כל מי שלא שומע שירת נשים, הבעיה מתחילה ונמשכת כשאתה כופה על אחרים לא לשמוע ועל אחרות לא להשמיע", הוסיף ח"כ אורבך, שהדגיש כי לדעתו "מניעת דיבור מנשים בתחנת רדיו חוקית בישראל, איננה זכות דמוקרטית אלא עוול והחמרת-סרק. כן, כמו אוטובוס מהדרין ואפילו יותר גרוע".