חוויה ירושלמית: להימלט מהנזיר

רשמים וחוויות מחדר בריחה מקורי וייחודי בו תאלצו להתמודד לא רק עם חידות מורכבות אלא גם עם נזיר יין שינסה למנוע מכם לפתור את החידות ולקחת לו את משאת נפשו - האלכוהול

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/05/16 14:47 כג בניסן התשעו

חוויה ירושלמית: להימלט מהנזיר
יחצ, צילום: יחצ

חדרי בריחה הם טרנד חדש ומאתגר שהגיע לישראל בשנים האחרונות וזוכה לפריחה רבה עם עשרות חדרים שמוקמים מידי שנה ברחבי הארץ (כ-200 חדרים פעילים). במסגרת הפעילות תכנסו לחדר (או שניים בהתאם למקום אליו תגיעו) מלא ברמזים וחידות אותם תצטרכו לפתור בצוותא כדי לצאת מהחדר תוך שעה.

יצאנו לדגום עבורכם את החדר 'להימלט מהנזיר' אחד מחדרי הבריחה המקוריים ביותר וגם היחיד ששומר שבת בירושלים. הגענו לדירתו המסתורית של הנזיר במטרה למנוע ממנו להצליח לפרוץ את ארון היין שבפתח דירתו.

כפי שכבר הבנתם, בתוך החדר אכן המתין לנו 'נזיר יין' ששערותיו הרבות מכסות את פניו כשהוא קשור לכיסא מתגלגל. הנזיר מסתובב בחדר במהלך הפעילות ומפזר רמזים או הטעיות שנועדו למנוע או לסייע לכם לפתור את החידות שמפוזרות בחדר.

לאחר שכבר הייתי בכמה חדרי בריחה אציין שרמת החידות בחדר גבוהה למדיי ופחות מתאימה לאלו שזה חדר הבריחה הראשון שלהם. למרות שהיינו 9 בני אדם, החידות לא היו קלות והצלחנו לצאת מהחדר רק בשתי הדקות האחרונות ובמאמץ רב ובתחושה שלי עם פחות בני אדם היינו מתקשים אף יותר ונאלצים לקבל רמזים רבים יותר.

[embed]

]

השימוש בשחקן בתוך החדר מקורי וייחודי לחדר הספציפי הזה, לדעתי היחיד בו יש שימוש בשחקן שהופך את החוויה למאתגרת ומורכבת יותר למרות שיש שיטענו כי ישנה פגיעה מסוימת באשליית הפרטיות שיש לכם כמבלים בחדר בריחה ובכוונה אני משתמש במילה אשליה שכן חדרי הבריחה ברובם מצוידים במיקרופונים ומצלמות שמאפשרים לאנשי הצוות לעקוב אחריכם ולדעת האם צריך לסייע לכם (או לבקש מכם להפסיק לנסות לקלף את הטפט...).

בשל ההתנהלות השונה של החדר והכללים שבאים בעקבות הנזיר ישנה חשיבות רבה לאנשי הצוות במקום שהיו נחמדים מאד ונתנו תחושה טובה וכיפית. ניתן לעשות את האתגר גם ללא הנזיר אך כמובן שהוא יהיה פחות מאתגר ומעניין.

מבחינה טכנולוגית ועיצובית החדר אמנם מעוצב בצורה נאה, אך הוא מעט פחות מושקע מחדרים אחרים בהם הייתי שהחידות בהם שילבו יכולות טכנולוגיות מעניינות והיו מעוצבים יותר בצורה שהכניסה אותי לסיפור והעמיקה את החוויה.

יתרון נוסף לחדר 'להימלט מהנזיר' הוא גודלו שמאפשר גם לקבוצות של עד 12 בני אדם ליהנות ממנו יחד בשונה מחדרים אחרים שקטנים יותר ומאלצים חלוקה לקבוצות קטנות יותר. אם אתם כבר מכירים חדרי בריחה אחרים תוכלו בהחלט לבלות שעה מהנה יחד עם הנזיר החביב שגם ישמח להצטלם איתכם בסיום ההרפתקה.

הביקוש הגדול לחדרי בריחה יצר גם פתרונות לאלו שמעוניינים להזמין חדר כזה באזור מגוריהם באתר 'בוק אסקייפ רום' תוכלו להזמין אינטרנטית חדר כזה על פי השעה שנוחה לכם בדומה להזמנת חדר בבית מלון על פי המיקום, השעה ומספר האנשים מתוך רשימה ארוכה של מאות חדרים ברחבי הארץ. בריחה נעימה!