חדש בגלי צה"ל: סיון וידידיה מאיר בפינה קבועה על "מסע המושבות"

לכבוד מאה שנים ל"מסע המושבות" של הרב קוק והרב זוננפלד אל מושבות החלוצים, יקדישו זוג העיתונאים פינה מיוחדת ברדיו הצבאי שתעסוק בנושא. "אנחנו פריקים של מסע המשובות" הם מתוודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/13 10:15 כח בחשון התשעד

חדש בגלי צה"ל: סיון וידידיה מאיר בפינה קבועה על "מסע המושבות"
מנדי אור, צילום: מנדי אור

בשבוע שעבר, י"ט בחשוון, נחגגו מאה שנים ל"מסע המושבות" ההיסטורי של הרב קוק והרב זוננפלד אל מושבות החלוצים. אז זהו, שבעצם אף אחד לא ממש חגג. התאריך ההיסטורי שחלף כמעט בלי איזכור הפתיע את ידידיה מאיר וסיון רהב-מאיר והם החליטו להקדיש לו החל מהשבוע פינה שבועית בתכניתם "סופשבוע זוגי" בגלי צה"ל.

(ידידה וסיון צילום: מנדי אור )

"המון דברים השתנו בין י"ט חשוון תרע"ד לבין י"ט חשוון תשע"ד," אומר ידידיה, "ומעניין אותנו קודם כל להיזכר מה היה במסע המרתק הזה, וגם לבדוק מה השתנה ומה אולי אפשר לקחת מהרוח המיוחדת של אותם ימים. זה היה שיתוף פעולה בין הרב קוק מצד אחד, לבין הרב זוננפלד מהעדה החרדית מצד שני, לבין חלוצים שלכאורה רצו להתנתק מהדת מצד שלישי. מה הייתה הדינמיקה? למה היה דחוף לרבנים לצאת למסע? מה באמת חשבו עליהם החלוצים? אנחנו אישית פריקים של מסע המושבות. נורא מתעניינים בכל הסיפורים הקטנים של מה שקרה שם, גם רגעים של הידברות ושל קירוב וגם של ויכוחים ועימותים. יש ארגונים שעוסקים במורשת הזו כל השנה כמו 'בית הרב' והמכון שהוציא את הספר 'אלה מסעי' וגם החבורה של 'אור האורות' אבל תכל'ס, התכנים האלה לא בדיוק בפריים טיים של ישראל. ננסה להעלות את זה קצת יותר למודעות בימי שישי בגלי צה"ל. מקווים שזה לא יעניין רק את שנינו".

"סוף שבוע זוגי", תוכניתם של ידידה מאיר וסיון רהב-מאיר, משודרת בכל יום שישי בין השעות 12:00-13:00 בגלי צה"ל.