חדרי בריחה: הדבר הבא בתחום הבילוי והפנאי

הטרנד שסוחף את ישראל, חדרי חידה מאתגרים ומושקעים שיעניקו לכם שעה של חוויה אחרת ומורכבת שלא תשכחו במהרה. מהם חדרי הבריחה וכיצד תבחרו את החדר המתאים ביותר עבורכם

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 05/04/16 16:15 כו באדר ב'

חדרי בריחה: הדבר הבא בתחום הבילוי והפנאי
יחצ, צילום: יחצ

אוהבים אתגרים מרתקים ומהנים? מחפשים משהו ייחודי ומקורי שייתן לכם שעה של הנאה שגם תפעיל לכם את המוח ותעניק לכם חוויה שלא תשכח במהרה? חדרי בריחה הם הבילוי הבא שכדאי לכם לנסות.

מה זה חדר בריחה? חדר בריחה הוא משחק מציאותי בו קבוצה של אנשים (על פי הגדרת החדר) ננעלים בחדר וצריכים להימלט ממנו תוך זמן מוגבל, לרוב כ-60 דקות. כדי להיחלץ מהחדר נדרשים המשתתפים לפתור סדרה של חידות מאתגרות, למצוא רמזים ולפענח צפנים. כל שנדרש כדי לצלוח את המשימה הם חושים טובים, מצב רוח הרפתקני, וחשיבה יצירתית. רוב המשימות לא מאתגרות פיזית, ודורשות בעיקר שיתוף פעולה והגיון בריא.

לפני כתיבת הכתבה דגמתי את חדר הבריחה הירושלמי המוצלח - 'שוד המאה'. החדר שממוקם במרכז העיר עוסק בביתו של פרופסור מטורף ואוצר גדול שמוחבא בו אותו עליכם למצוא ולצאת תוך שעה. מבלי לעשות לכם ספוילר אספר כי החידות היו מאתגרות ומעניינות ודרשו בהחלט חשיבה יצירתית ושיתוף פעולה עם אלו שסחבתי איתי (ואחרי זה הודו לי במלוא הפה).

החדר מושקע ובנוי בצורה מעניינת ומשכנעת, שתגרום לכם להיכנס לחלוטין לחוויה, כשלאורך השעה המדריכים האדיבים של המקום עוקבים אחרי השחקנים באמצעות מצלמות מעגל סגור ומכשיר קשר שמאפשר להם לתת רמזים לפי הצורך אם השחקנים נתקעים ללא כיוון לפתרון או זקוקים לכל סיוע אחר.

[embed]

]

בחלק מהחדרים יש גם שחקנים שנמצאים בחדרים ו"מפריעים" לכם לצאת מהחדר וגם איתם תצטרכו להתמודד כחלק מהחוויה והאתגר שבחדר.

חדרי בריחה בישראל

מדובר בתחום שנמצא בפריחה ענקית בישראל בשנים האחרונות הוקמו בישראל למעלה מ - 100 חדרי בריחה המפוזרים בכל רחבי הארץ ועוד רבים נמצאים בימים אלו בהקמה. אין חדר הדומה למשנהו וכולם מעמידים את המשתתפים בסיטואציה מרגשת, מפתיעה ומורכבת, החל מטיול מסביב לעולם, חיפוש אוצר ועד בריחה ממתקפת זומבים או מתא כלא.

כל חדר מתאים למספר משתתפים אחר חלקם מתאימים גם לזוג אם כי רמת הקושי בדרך כלל תהיה גבוהה, רובם מתאימים ל-4-6 משתתפים שמנסים יחד להתגבר על אתגרי החדר ו"לברוח" ממנו. אם אתם רוצים לקחת את הילדים שימו לב לגילאים המומלצים על ידי החדר. בחלק מהחדרים דורשים לפחות שני מבוגרים מעל גיל 14 מעבר לילדים וברובם לא ממליצים על כניסת ילדים מתחת לגיל 10 שיתקשו ליהנות מהחוויה. חלק מהחדרים גם יכולים להיות מפחידים מידי עבור ילדים ויש לבדוק או להתייעץ עם אנשי החדר לפני ההזמנה. כמוכן, גם נושא כניסת תינוקות יחד עם הוריהם.

לא מדובר בבילוי זול. עלות חדר בריחה למשתתף 65-120 ₪, תלוי בחדר, מועד ומספר המשתתפים, אך בשל הצורה בו הוא פועל - מרדף אחר השעון, מדובר בחוויה מנוצלת וממצה מאד שיכולה להיות גם במרכזו של ערב או אחר הצהריים שלם ולתת תחושה של עשייה רבה.

(צילום: יחצ)

איך מוצאים חדר מתאים?

הפופולריות העולה של התחום הופכת את החיפוש אחר החדרים למורכב בדומה למציאת חדר במלון. חדרים בערים המרכזיות תפוסים תקופה ארוכה קודם לכן ויש צורך לחפש חדרים רבים עד שנמצא החדר המתאים. בדיוק לשם כך הוקם האתר 'בוק אסקייפ רום' בו ניתן למצוא חדר בריחה פנוי ע"פ אזור, יום ושעה. באתר תוכלו למצוא גם פרטים על כל אחד מהחדרים, מחירים, ביקורות ותמונות. האתר הינו עצמאי וחינמי וכל המידע בו מתעדכן בזמן אמת.

כדי לפתור את בעיית המחיר של חדרי הבריחה מפעילים ב'בוק אסקייפ רום' גם מדור 'חדרים בהנחה' בדומה לדקה ה-90 של בתי המלון בו ניתן למצוא חדרים פנויים בשעות מסויימות ולקבל על כך הנחה במחיר הכניסה.

כשהגעתי בפעם הראשונה בחיי לחדר בריחה, חשבתי שמדובר בעוד משהו חובבני אך הופתעתי מאד מרמת העיצוב והירידה לפרטים הקטנים כשלדעת העוסקים בתחום, חדרי הבריחה בישראל ברמה גבוהה יחסית לעולם מבחינת העיצוב ורמת החידות מה שמאפשר לכם לבחון את הראש היהודי שלכם וליהנות מ"בריחה" מוצלחת יחד עם המשפחה או החברים.