חברי "משיב הרוח": אנחנו לא כותבים מתוך אידיאולוגיה

חברי כתב העת לשירה "משיב הרוח" יקבלו את פרס היצירה בתחום הציונות מידיה של שרת התרבות, לימור לבנת. אליעז כהן, שנמנה על מייסדי הקבוצה, אומר כי פעילותה "נותנת ביטוי לכותבי דורות רבים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 01/10/13 09:43 כז בתשרי התשעד

חברי "משיב הרוח": אנחנו לא כותבים מתוך אידיאולוגיה

חברי כתב העת לשירה, ”משיב הרוח“, יקבלו הערב (ב‘) את פרס היצירה בתחום הציונות מידיה של שרת התרבות, לימור לבנת.

את ”משיב הרוח“ ייסדו המשוררים שמוליק קליין נחום פצ'ניק ויורם ניסינוביץ‘ כשאליהם הצטרף מאוחר יותר אליעז כהן. כתב העת נולד בשנת תשנ“ד, לפני 19 שנה, ככתב עת ראשון הצומח מתוך עולם הישיבות הדתי-ציוני. כיום הוא יוצא לאור שלוש פעמים בשנה ועוסק בכל גיליון בנושא ספציפי, בדרך כלל עם קשר דתי-רוחני שמתכתב עם נושאים הקשורים לציונות הדתית ולעולם הדתי. משיב הרוח עורך מידי שנה פסטיבל לשירה ומפעיל את כיתת השירה מזמור למשוררים צעירים.

”היצירה שלה שותפים חבריי ואני, ומאות היוצרים - משוררים ואחרים - שפרסמו משירתם וגיבשו את קולם בין דפי "משיב הרוח", לא נכתבה מתוך אידיאולוגיה מסויימת“, אומר היום אליעז כהן, ”הרוח של משיב הרוח חופשית ושואפת לאמנות המעולה של השירה במיטבה. אך יש בה כמובן מן הרוח העברית, הישנה-חדשה, המתחייה-תדיר ו"מתחשמלת" מחדש ברעד וברעש של חליפות-העתים. וגם צרובה במראות הארץ הזו, על הרריה ונופיה, עציה ופרחיה“.

כהן מציין כי השירה שלהם ”נותנת ביטוי לכותבי דורות רבים, מבחורי הישיבות והמדרשות שסיימו זה עתה את חוק-לימודיהם, ועד לזקן השבט הישראלי, המשורר חיים גורי, שמפרסם בכתב העת ואוהד מאד את מפעלנו“.