התיאטרון היהודי אספקלריא פותח סניף ראשון בקנדה

"אספקלריא" פותח סניף חדש מעבר לים. בשלוחה הקנדית של התיאטרון מתכננים להשיק בקרוב הצגות בשפה האנגלית

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/04/16 22:26 ב בניסן התשעו

התיאטרון היהודי אספקלריא פותח סניף ראשון בקנדה
יחצ, צילום: יחצ

התיאטרון היהודי אספקלריא משיק סניף חדש וראשון בקנדה, עם הצגות ושחקנים קנדיים שיעלו מופעים בשפה האנגלית. כידוע, אספקלריא הוא תיאטרון יהודי דתי, שהוקם במטרה להעלות מחזות והצגות מתוך עולם הערכים היהודי.

כותבי הטקסטים והשחקנים, באים מתוך העולם הדתי והחרדי. אמונתם במערכות הערכים של עולמות אלה ומחויבותם אליהם היא המעוררת בהם את הרצון לשקף את תוכניהם, עם הלבטים שבתוכם.

הסניף החדש של "תיאטרון אספקלריא"" הוקם ע"י חגי לובר והמנהל המקומי יהיה יוסף פקנהיים, יליד טורונטו שעשה עלייה עם משפחתו לישראל בהיותו ילד, וכעת שב לעיר הולדתו לאחר שהשלים לימודי משחק בבית הספר ניסן נתיב בירושלים ותואר שני במשחק קלסי שאותו למד בבית הספר המרכזי לדיבור ודרמה בלונדון.

יוסף פקנהיים אמר כי הוא מעוניין ליצור גרסה קנדית לאספקלריא, וסיפר כי הוא בוחן שחקנים מקצועיים שיעלו מופעים בשפה האנגלית. " במהלך החודשים האחרונים בחנתי שחקנים מקצועיים ואף יצרתי קשר עם ראשי הקהילה היהודית על מנת לארגן סדנאות ומופעים בשפה האנגלית עבור קהילתם".

עוד הוסיף פקנהיים כי ההצגות המקוריות של תיאטרון אספקלריא יתורגמו:"עם פתיחת הסניף בצפון אמריקה אני מתכנן שהצגות התיאטרון תופענה בכל קנדה וארצות הברית ושנוכל לתרגם עוד ועוד הצגות מהרפרטואר העשיר של התיאטרון".

בפתיחת הסניף הועלתה ההצגה הקומית - דרמטית The odds, העוסקת במשפחה ישראלית ויהודית ומביאה להזדהות רבה של הצופים על הנעשה על הבמה. לפני ההצגה נערכה קבלת פנים למאות המשתתפים שבאו לשמוח עם התיאטרון בהשקה.

טקס ההשקה נערך בהשתתפות רבים מהקהילה היהודית והישראלית במקום ואישי ציבור מקומיים וישראלים. את הטקס הנחה מנכ"ל אספקלריא חגי לובר, ובמהלך האירוע, הוקרנה ברכתן של יו״ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין, שרת התרבות והספורט מירי רגב וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי.