השר הרשקוביץ על יוסף סידר: קידש שם שמיים ברבים

יו"ר "הבית היהודי" אהב את "הערת שוליים", שגילה כי "הפוליטיקה נמצאת בכל מקום בו נמצאים אנשים". לדבריו, סידר הוא "יוצר מוכשר המקפיד לשמור על המסורת היהודית ומצוותיה"

חדשות כיפה אורי פולק 26/02/12 13:17 ג באדר התשעב

השר הרשקוביץ על יוסף סידר: קידש שם שמיים ברבים
יחצ, צילום: יחצ

פחות מיממה לפרס האוסקר וההתרגשות בקרב המשלחת הישראלית - בשיאה: יוסף סידר שמר את השבת בלוס אנג'לס ונמנע ממספר טקסים שנערכו בסוף השבוע האחרון, לקראת אירוע השיא שייערך הלילה (בסביבות 4 בבוקר, שעון ישראל), בו יועמד סרטו "הערת שוליים" לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר.

יו"ר "הבית היהודי" ושר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ, צפה ב"הערת שוליים" וכעת, גם הוא, מחזיק אצבעות. "התסריט מאד דיבר אלי והזכיר לי את אמירתו של הנשיא ה-28 של ארה"ב, וודרו וילסון שעזב את האקדמיה לטובת הבית הלבן, וכשנשאל למה עשה זאת ענה: 'כי נמאס לי מהפוליטיקה'. אנשים בדרך כלל חושבים שהאקדמיה נקייה מפוליטיקה, אבל הפוליטיקה נמצאת בכל מקום שבו נמצאים אנשים", אומר היום הרשקוביץ לכיפה.

"סידר סיפר ששאב את ההשראה מהיריבות המיתולוגית בין החוקרים במחלקה לתלמוד באוניברסיטה העברית, אבל זה לא קיים רק שם", אמר הרשקוביץ, שציין כי הוא "מחזיק לסידר אצבעות".

"הוא יצר סרט נפלא ואני מקווה שיקטוף את האוסקר", ציין הרשקוביץ, שטען כי "כל העולם מכיר היום את סידר כיוצר מוכשר המקפיד לשמור על המסורת היהודית ומצוותיה. זה קידוש שמים שמיים ברבים, שאותי ממש מרגש, ובעיני חשוב לא פחות מהאוסקר".

סידר עצמו סיפר היום על ההתרגשות לקראת העלייה על השטיח האדום. "בפעם הראשונה שהיינו פה, מה שריחף באוויר הייתה התחושה שאולי זו הפעם האחרונה, ושזו הזדמנות חד פעמית שניתנה לנו. אבל זה עדיין מרגש כמו אז", אמר סידר, שציין בתדרוך לעיתונאים כי "אתה אף פעם לא יודע איך הקהל יקבל את הסרט כשאתה עושה אותו. אתה פשוט עושה סרט שאתה מאמין בו ומקווה שהקהל יאהב".