השר בנט לזוכים בפרס התרבות היהודית: "באנו לומר לכם תודה"

שר החינוך העניק אמש פרסים ליוצרים מובילים בתחום התרבות היהודית והכריז: "החל מהשנה הבאה פרס השר לתרבות יהודית ייקרא על שמו של אורי אורבך ז"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/16 06:59 ט באלול התשעו

השר בנט לזוכים בפרס התרבות היהודית: "באנו לומר לכם תודה"
יוסי זמיר, צילום: יוסי זמיר

שר החינוך נפתלי בנט העניק אמש את פרס השר ליוצרים בתחומי התרבות היהודית: ביצירה מתחום התיאטרון, קולנוע, מוזיקה, מחול, ספרות ושירה. הפרסים נועדו לבטא את הוקרת עם ישראל ליוצר בתרבות היהודית. בנוסף הוענק פרס מפעל חיים על תרומה חשובה לתחום התרבות היהודית בישראל. האירוע התקיים בתיאטרון ירושלים בהשתתפות החתנים וכלות הפרס, צוות השופטים ואישים נוספים.

שר החינוך נפתלי בנט בירך את הזוכים ואמר: "כשר החינוך, אני מאמין בצורך לחבר את בני הנוער אל הצדדים המַפְרים והבריאים של מורשתנו; אני סבור שעלינו להפגיש אותם עם סיפורי התנ"ך ומסכת אבות, עם היצירה והיוצרים היהודים לדורותיהם. עלינו לחשוף אותם לרוח העם, לשיריו, חלומותיו, יצירתו, תרבותו ותורתו. עוצמתו של העַם תיקבע לא רק על-ידי טווח הטיסה של מטוסינו, אלא על-ידי עומק הערכים היהודיים הפועמים בליבו. על כל אלו, באנו לכאן הערב לומר לכם תודה. תודה על הרף הגבוה שאתם מציבים לכולנו, תודה על מה שכתבתם ויצרתם וחלמתם וביצעתם, תודה על תרומתכם לעיצוב הנוף הפנימי שלנו ולתרבות היהודית שכולנו כל כך אוהבים".

פרסי השר לתרבות יהודית הוענקו לזוכים בתחומים הבאים: שולי רנד - בתחום מפעל חיים, תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, שרה פרידלנדר בן-ארזה והרב חיים סבתו - בתחום הספרות ושירה, גב' רחל קשת והרב ברוך ברנר - בתחום אמנות הבמה: תיאטרון, להקת אנסמבל כע"ת וגב' תמרה מיאלניק - בתחום אמנות הבמה: מחול, גב' נעמי חשמונאי ומר אביהו מדינה - בתחום המוסיקה, גב' דינה פרלשטיין ומר יאיר קדר - בתחום הקולנוע.

בנימוקי הפרס לבמאית והשחקנית רחל קשת כתבו השופטים: "רחל קשת היא בימאית יוצרת תוססת ושחקנית כשרונית ופורצת דרך מאז שנות נעוריה המוקדמות. לאחר קבלת התואר הראשון מאוניברסיטת תל אביב יזמה ועודדה קבוצת שחקניות דתיות ויחד הפיקו יצירות מעולם התרבות היהודית ומדרשי חז"ל, המתמקדות בשאלת מקומה של האישה מתוך ריטואלים נשיים".