הרשות השנייה: ניסים משעל פעל כראוי כשדחק את בנט לתשובה כנה

בעקבות תלונות שהגיעו לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, נדרש נציב הפניות להתייחס לראיון שהעניק נפתלי בנט לניסים משעל. בתום בירור ממושך קבע כי "חשיפת עמדותיו של בנט, גם אם נעשתה באופן תוקפני - חשובה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 31/12/12 10:12 יח בטבת התשעג

הרשות השנייה: ניסים משעל פעל כראוי כשדחק את בנט לתשובה כנה
ערוץ 2, צילום: ערוץ 2

נציב פניות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, דוד רגב, בחן את הראיון שקיים העיתונאי ניסים משעל עם יו“ר ”הבית היהודי“ נפתלי בנט - וקבע כי על אף שהיה מדובר ב“ראיון נוקב“, הרי שאין מקום לתלונה נגד התנהלותו של משעל. הנציב נדרש לבחינת הראיון לאור תלונות שהתקבלו על ידי הצופים, בראיון בו ”מעד“ בנט והתייחס לסוגיית סירוב פקודה, במהלך שהצית סערה במערכת הפוליטית.

בעקבות פניות הציבור פתחו ברשות השנייה בבירור מול ”רשת“, זכיינית תוכניתו של משעל, שטענה כי זהו סגנונו הקבוע של המראיין ”החותר להגיע לפשר האמת ולא לוותר לפוליטיקאי עד שזה משיב לשאלה“. עוד נטען, כי ניתן לבנט זמן תגובה. הנציב עצמו מציין כי ”צפיתי בריאיון מספר פעמים, ומצאתי כי הוא אכן מעורר אי נוחות לפרקים, בשל היותו תוקפני. בחלק מהשאלות נדרש בנט להתעמת עם סוגיות שונות, כאשר המנחה ניסים משעל סונט בו. במקרים אחרים הוא לא מאפשר לו להשיב וקוטע את דבריו. ואולם למרות אי הנוחות המתעוררת מדרך הריאיון, אין לנתק אותו מאופייה של התכנית ומהמועד בו נערך - בעיצומה של מערכת הבחירות לכנסת“.

”בנט הוא נעלם גדול לרוב הציבור ובשל ההצלחה בבחירות שמנבאים לו הסקרים, אני סבור שי שחשיבות רבה להכרת עמדותיו“, הבהיר נציב פניות הציבור, שטען בתשובתו כי ”ניסים משעל הוא עיתונאי ותיק ומראיין מנוסה, בעיקר בתחום הפוליטי. תכניתו ידועה כתכנית ראיונות לא שגרתית, שבה הוא אינו עושה הנחה למרואייניו ושואל שאלות קשות, לא פעם בתוקפנות. שיטת ריאיון מסוג זה, בה מבקש המראיין להוציא את המרואיין משיווי משקלו על מנת לקבל תשובות כנות ואמתיות לשאלותיו, מוכרת וידועה“.

”באיזון שבין חוסר הנוחות שנגרם לצופים עקב הדרך בה התנהל הריאיון לבין העובדה שהם למדו באמצעות הריאיון על עמדותיו ודעותיו של מנהיג חדש של מפלגה המתמודדת לכנסת ואשר עשויה להשתתף בהנהגת המדינה, אני מוצא כי חשיפת עמדותיו של איש הציבור, גם אם הדבר נעשה באמצעות ריאיון נוקב ותוקפני, גוברת“, סיכם הנציב.