הרב רצון ערוסי: הכלוב של האח הגדול יותר גרוע מהספארי

הרב רצון ערוסי, התייחס לסוגיית השתתפות דתיים בתכנית האח הגדול, וטען כי המשתתפים הורסים לעצמם את חירותם ופוגעים ביסוד חשוב בעיקרון הדמוקרטי

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/01/16 14:02 יד בשבט התשעו

הרב רצון ערוסי: הכלוב של האח הגדול יותר גרוע מהספארי

הרב רצון ערוסי מתייחס להשתתפות דתיים בתכניות ריאליטי, ובפרט לתכנית האח הגדול, זאת בעקבות השתתפותה של המתנחלת הדתייה תמר שילה, שהודחה בשבוע שעבר מהתכנית.

לדבריו של הרב ערוסי אנשים המשתתפים באח הגדול חיים בתנאים גרועים יותר מאשר בספארי או בגן חיות "אלו בני אדם, סוגרים אותם במשך תקופה ארוכה, מנתקים אותם מכל העולם החיצון, הם מצולמים, מוקלטים וכולם רואים אותם. למרות שנבראו בצלם אלוקים, הם נמצאים שם כמו חיות, במקום יותר גרוע מהספארי, כי אפילו הספארי נחשב למרחב יותר גדול".

הרב ערוסי ציין כי המניע של אדם דתי או דתייה להיכנס לתכנית מסוג זה, רחוקה מהם ומערכיהם מרחק של מזרח ממערב, למרות שהתכנית עשויה לקדם נושא שהם מאמינים בו, "על ידי זה שהם נמצאים בפוקוס, אז הם מנסים למקד את תשומת הלב ולעניין אותנו לנושא שהם מייצגים. אבל התכנית הזו גם גורמת לנו, אולי לעבור על מידותינו".

הרב ערוסי מדגיש כי בגלל 'הכלוב' שיש בבית האח הגדול, היא שוללת את החירות של המשתתפים בה ולכן, למרות שהמתמודדים רוצים לקדם נושא שהם מייצגים בשביל שהציבור ישמע אותם, הם בסתירה, מכיוון שהם עצמם שוללים את חירותם "לעניות דעתי, בזה הם טועים טעות גדולה ויש להם סתירה מובנית בהשקפת עולמם ובדפוס התנהגותם. משום שמחד הם מדברים על חירות האדם, על הדמוקרטיה, אבל במסגרת של החירות הזו - הם מוכנים לקיים מציאות כזו, שבני אדם נשללים מחירותם לכאורה מרצונם".

לדברי הרב, המתמודדים מקדשים את הערך הדמוקרטי של חירות האדם ולכן הוא תוהה "איך הם מרשים לעצמם בכלל לשחק בהימור על חירות האדם ולגרום לכך שבגלל פרסים גבוהים מאוד מבחינה כספית, ובגלל תמריצים שכביכול יפורסמו ברבים, הם ישללו מעצמם את חירותם?" ואף הדגיש כי מדובר בכלוב זהב ש"לא רק שחירותם נשללת, אלא צנעת הפרט שלהם נשללת מהם".

לסיכום אמר הרב ערוסי כי לא ראוי שאדם דתי ישתתף בתכנית ריאליטי כמו האח הגדול "אסור לאדם שחיי חיים תורניים, כביכול בשביל למקד רעיון שהוא מאמין בו, שירשה לעצמו להיות בתוך מסגרת כזו, שפוגעת בצורה מאוד קשה בערכי יסוד אנושיים שהם כבוד האדם וחירותו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן