"הרב יאיר, תן להם לראות האח הגדול! מה אכפת לך?"

סרטי קולנוע, תכניות ריאליטי פופולריות ומפורסמים. כיצד נראים סרטוני ההכתרה באולפנות ובישיבות, וממה הנוער הדתי מושפע? צפו

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/03/16 13:40 ל באדר א'

"הרב יאיר, תן להם לראות האח הגדול! מה אכפת לך?"
פרוזן. צילום מסך, צילום: פרוזן. צילום מסך

לקראת חג הפורים, מסורת ההכתרות של תלמידי השמינית בישיבות, באולפנות ובתיכונים הדתיים ברחבי הארץ, משתכללות משנה לשנה. אם פעם התקיימה הצגה באולם הגדול של המתנ"ס השכונתי, היום ההכתרות מתקיימות בהיכל התרבות העירוני עם מצגות וסרטים.

אז מהם סרטי ההכתרות הפופולריים שמובילים בצפיותיהם ביוטיוב? ממה הנוער הדתי מושפע בעיקר? ובכן, ניתן לומר בבהירות כי התלמידים הדתיים צופים בטלוויזיה, בתכניות ריאליטי בערוץ 10 ו-2, מאזינים לMTV וגם אוהבים מפורסמים. רצוי כמובן שכל הדברים הללו ישתלבו יחד. לא מאמינים לנו? התוצאות לפניכם.

הקליפ הראשון שבו נתקלנו, היה הקליפ של בנות אולפנית ישורון בפתח תקווה, שבו יושבות שלוש בנות במכונית ועושות ליפדאב לשירים פופולרים בפלייליסט של גלגלצ. מדובר בשיחזור לסרטון שיצרה חבורת ישראלים צעירה לקראת יום העצמאות ה-67, שהפך לויראלי ברשת.

[embed]

]

קליפ נוסף, שקיבל לא מעט צפיות, הוא הקליפ של אולפנת אורות מודיעין, שיצרו סרטון פארודי בהשפעת הלהיט הפופולרי גנגנם סטייל בערוץ MTV, פלייליסט גלגלצ ותחנות רדיו נוספות שמשמיעות מוזיקה לועזית. (ברור שלא גלי ישראל ורדיו קול חי, כן?).

[embed]

]

קליפ אחר, שאין בו יותר מדי תוכן, חוץ מהאנשים עצמם שמדברים בו - הוא הקליפ של ישיבת בלבב ירוחם. הקליפ נפתח עם המבזקנית טלי מץ, וממשיך בברכות של אנשים מפורסמים להכתרה- בינהם פבלו רוזנברג, הראל סקעת, נמרוד הראל, דן שפירא, תומר שרון ואפילו פליטת האח הגדול ליהיא גרינר, שמבקשת מרב הישיבה לאפשר לתלמידים לצפות בתכנית.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=nLQco03dHmw[/embed]

עוד קליפ שמצאנו, היה הקליפ של השמיניסטים בישיבת אמי"ת פתח תקווה, שחיברו מילים משלהם למנגינה של הסדרה האהובה בערוץ הילדים "הפיג'מות". בקליפ נראה אחד התלמידים כמתלבט לאיזה הכתרה ללכת, באזור מגוריו.

[embed]

] .

הסרטון האחרון שראינו ואהבנו, הוא הפארודיה של אולפנית אמי"ת צפת בהשראת הסרט המוכר "FROZEN" של דיסני. נראה שהתלמידות אף צוחקות על ריקודי האולטרה סגול ועל איסור נגיעה.

[embed]

]