הקרב בין כלי התקשורת הדתיים – כל הנתונים

עושים סדר במאבק שבין העיתונים ותחנות הרדיו במגזר: "מקור ראשון" מתאושש, "בשבע" בירידה ו"גלי ישראל" לא ממריאים. יו"ר "בשבע" לא מתרגש: מה שחשוב זה שאנחנו מרוויחים יותר

חדשות כיפה אורי פולק 16/01/12 18:04 כא בטבת התשעב

הקרב בין כלי התקשורת הדתיים – כל הנתונים

נתוני סקר TGI, המציינים את החשיפה של העיתונים ותחנות הרדיו בישראל, עושים סדר בקרב בין אמצעי התקשורת המגזריים בתקשורת המודפסת ובערוצי הרדיו. הסקר בחן את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של העיתונים ותחנות הרדיו, על בסיס שנתי וחצי שנתי.

מנתוני הסקר המתפרסמים היום (ב') עולה כי השבועון "בשבע" ירד באחוזי החשיפה שלו מ-5.8% ל-5.3%. בסך הכל, בשנה האחרונה, ירד העיתון מחשיפה של 5.9% אשתקד ל-5.5% בסיכום השנה האחרונה.

מנגד, העיתון "מקור ראשון" רשם עלייה משמעותית בחציון האחרון לעומת החציון הקודם. מנתון של 2.5% בחודשים ינואר-יוני 2011, שיקם העיתון את כוחו והוא עומד על חשיפה של 3.5% בציון האחרון. עם זאת, החשיפה השנתית של העיתון עומדת על 3.0% - ירידה קלה לעומת השנה הקודמת שסוכמה בנתון של 3.2%. ועדיין רחוק מימי הזוהר של העיתון בהם החזיק חשיפה של 4.2%.

(נתונים: TGI)


גם הרדיו צונח

כמו כן, מנתוני הסקר המתייחסים לשיעורי החשיפה לתחנות הרדיו הדתיות, מתברר כי תחנת הרדיו "קול חי" ירדה בשיעור של 2% לעומת החציון הקודם. בסך הכל רשמה התחנה 4.2% חשיפה בחציון הנוכחי לעומת 4.3% בחציון הראשון של 2011.

גם תחנת הרדיו "גלי ישראל" טרם הצליחה להמריא, זאת למרות ההשקעה הניכרת בשידורי הרדיו ובלוח התוכניות. התחנה ששמרה על שיעור חשיפה של 1.2% בחציון הראשון של 2011, ירדה בשיעור של 25% וכעת היא עומדת על חשיפה כוללת של 0.9%.

(נתונים: TGI)

התגובות

יו"ר קבוצת "בשבע", דודו סעדה, התייחס לתוצאות הסקר בשיחה עם כיפה ואמר כי "העיתון ממשיך לשמור על כוחו והוא העיתון הדתי הנקרא בישראל, פי 2 מ"מקור ראשון"". סעדה נימק את הירידה באחוזי החשיפה בכך ש"כלל העיתונות הכתובה בישראל נתונה בירידה".
עם זאת, לדברי סעדה, "מה שחשוב הוא לא הסקר או החשיפה אלא ההצלחה - והיא נמדדת בפרסום. הפרסומות ב"בשבע" מוכיחות את עצמן בתועלת ובהצלחה למפרסמים". סעדה אף חשף לראשונה כי בשנה האחרונה עלו רווחי "בשבע" בשיעור של כ-13%. "התגובות חיוביות ביותר והעיתון, שהשיק בשנה האחרונה את המוסף החדש "אתנחתא", ממשיך להוביל את העיתונות הכתובה במגזר הדתי".

שלמה בן צבי, מו"ל ועורך ראשי של העיתון 'מקור ראשון', התייחס לנתונים ואמר כי "אנו מתחילים לראות את הפירות של ההשקעה הנרחבת במהלך השנה האחרונה בתחום התוכן בעיתון. המוצרים החדשים ובהם מגזין התרבות 'מוצש' והמוסף המשפטי 'צדק' נותנים את תוצאותיהם בגידול מספר הקוראים והמנויים של העיתון".

ישראל פריד, מנכ"ל רדיו "גלי ישראל", התייחס אף הוא לנתוני הסקר והסביר בתגובה לכיפה כי "בשבועות האחרונים הרחיב הרדיו את אזורי הקליטה בצורה משמעותית באמצעות התדר החדש 94fm שמצטרף לתדר 106.5 ולתדרים הנוספים של התחנה. במקביל, משלימה התחנה את לוח השידורים החדש הכולל את חיזוק מחלקת החדשות ואקטואליה, צירופם של עיתונאים בכירים בניהם קלמן ליבסקינד בתוכנית יומית בת שעתיים, מיכאל ומתי טוכפלד ועיתונאים נוספים".
פריד ציין כי הרדיו "מעניק מענה הולם לציבור המאזינים שמאס בחד צדדיות של כלי התקשורת המסורתית וממשיך לייצר תוכן יהודי איכותי ומגוון".

בתחנת הרדיו "קול חי" טענו כי הנתונים מוכיחים את הצלחת הרדיו בקרב הציבור החרדי. מנכ"ל הרדיו, עידו ליבוביץ, מסר כי "הסקר מוכיח כי רדיו 'קול חי' היא תחנת הבית של המגזר החרדי, ומזה שש עשרה שנה שומר על כוחו ואך מרחיב את קבל מאזינו, נמשיך לשדר למאזיני המגזר הדתי והחרדי תוכניות איכותיות ומהדורות חדשות מקצועיות".