הצעה לטיול חג: סיורי יין וגבינות

אם נמאס לכם מהחום ביהודיה, או מהצפיפות במוזיאונים, הטור הזה בשבילכם. לרגל החג מבקר היין של כיפה ממליץ בחום לבקר בכמה מהיקבים הטובים של ארצנו

חדשות כיפה ראובן כהן, כיפה 17/04/14 14:07 יז בניסן התשעד

הצעה לטיול חג: סיורי יין וגבינות
shutterstock, צילום: shutterstock

פסח הוא חג אהוב, מלא שמחה, פריחה, חופש, והרבה טבע בשיא הדרו. היו ימים שחשבתי שטיול ביהודייה בחול המועד פסח הוא דבר מגניב, עובדה- יחד איתי נכחו שם עוד רבבות מעמך ישראל שבחרו דווקא את המסלול הזה. לימים הבנתי שבכל מסלול בו אבחר במהלך ימי החג אמצא את עצמי נכשל בניסיון להיכנס לבריכת השכשוך המרוצפת נערים וילדים מכל וכל, ושהדמיון על פיקניק על שפת הירדן או הכנרת הופך למציאות מעט יותר קודרת בדמות ביצה ומצה בישיבה עם תא מטען פתוח בחום של עמק בית שאן.

התבגרתי, וגם ההבנה חלחלה שאני יכול ליהנות אחרת -אז בחרתי לי תחביב חדש, טיולי אוכל ויין. אני יודע שחלקכם תקראו לי פלצן, אבל אני אהנה לי מכוס יין וגבינת סנט מור בזמן שאתם תטפסו את מפל התנור ברגליים כושלות כשהילד במנשא גב שאמרו לכם שהוא נח להפליא עאלק. ובכלל, מי אמר שטיול טוב חייב לעבור דרך שלפוחיות ברגליים, שפשפת ומכנסיים רטובים?! ישנן גם אפשרויות אחרות, על פי רוב מעט יותר יקרות- אך מהנות לא פחות.

טעימה משובחת לחג (יקבי רמת נגב צילום: יחצ)

בקיצור, אם אתם בורגנים, או שהאשה בהריון, או שאתם פדלאות ובא לכם להפיל את האחריות לכך שאינכם צועדים במעלה נמר בחום של 40 מעלות על מישהו, הטור הזה בדיוק בשבילכם!

רבים מיקבי ישראל הכשרים פותחים את שעריהם במהלך החג למבקרים לטעימות, סדנאות וסיורים בנושאי הגפן והיין. השבוע בחרתי עבורכם אופציות באזורים שונים בארץ, צאו ותיהנו.

יקב דלתון

יקב דלתון הגלילי מארח את הבאים בשעריו ויערוך סיורים בהדרכת צוות היקב במהלכם יוסבר על פעילות היקב, ותהליך ייצור היין. עוד, תתקיימנה טעימות יין אביביות במרכז המבקרים של היקב של יינות מבצירים 2013, 2012 ממבחר יינות היקב וניתן יהיה לרכוש במרכז המבקרים באריזות שי מתוצרי המקום.

לאלו שעוד לא ויתרו לגמרי על הרעיון של הליכה ברגל- ניתן לצאת אחר הסיור ביקב "דלתון" לטיול מגוון באטרקציות באזור: יער ביריה והמבצר, מוזיאון בית המאירי בצפת, רובע האמנים של צפת, מוזיאון לאומנות הדפוס, מחלבות בעיר העתיקה, צוק מנרה ועוד.

(צילום: יחצ)

יקב רמת נגב

אם חשובה לכם ההיסטוריה, וחשוב לכם להרגיש את תחושת ישראל במדבר, הביקור הזה עבורכם. בעומק רמת הנגב במושב קדש ברנע תוכלו ליהנות מפעילות וממסלול תיירותי קסום ומדברי. הכל מתחיל בסיפור שבו מגולמים חלוציות, נועזות, ראשוניות וגידול יין במדבר. - יקב ראשון במדבר.

אלון צדוק ואשתו ירדו להפריח את השממה, ובנו יחד את היישוב קדש ברנע, כמהין, עזוז, באר מילכה ואשלים. היקב הוא הדובדבן שבקצפת. בצעד אמיץ בשנת 1997 החליטו בני הזוג צדוק להקים יקב חלוצי בנגב שיתבסס על תוצרת מקומית בלבד. למרות שרבים ממומחי היין הרימו גבה, כאנשי חזון הצליחו הזוג צדוק במשימתם וכיום מייצר היקב כ-80 אלף בקבוקים.

מהסיור ביקב ניתן להמשיך לטיול מגוון באזור: לכרם בסמוך ליקב, לישובי הסביבה: באר מילכה, ניצנה ומצפה עזוז. טיולי טבע בחמוקי ניצנה, מערת ניצנה ודיונות החול הנפלאות בערים הנבטיות תל ניצנה ושבטה . תוספת מעניינת ליום שכזה אפשרית באזור צומת טללים, שם שוכנות 3 חוות בודדים: חוות נאות, חוות קורנמל, חוות נחל בוקר. שווה ביקור.

(צילום: ברוך גרינברג, יחצ)

יקב פסגות

מרכז מבקרים נחלת בנימין ויקב פסגות מציגים אטרקציות לכל המשפחה בחופשת הפסח. הבאים בשערי היקב יוכלו לפתוח את הביקור בסיור במרכז המבקרים נחלת בנימין - האורך כשעה וחצי וכולל בתוכו 3 מיצגים שונים:

הסיור מתחיל במרפסת היקב - זה הוא חלל צפייה ייחודי במינו התלוי בין אולם מרכז המבקרים לבין ריצפת הייצור של יקב הבוטיק פסגות - בחלל מיצג מיוחד המסביר על תהליך ייצור היין מהכרם ועד לבקבוק.

ממשיך במרפסת במזרחית - בה צופים במיצג המביא את סיפורה של בנימין בהיבטים האסטרטגיים שלה על קו ההגנה האחרון של לב הארץ, זה הוא מיצג חוויתי בשני ממדים המוקרן על מסך עומק ענק ומסך אישי המקנה חוויה ייחודית ומקורית.

ומסתיים באודיטוריום - צפייה בסרט המסכם את הביקור במרכז המבקרים ומבוסס על סיפור רגשי וחיבור היסטורי בין חבל ארץ תנכ"י זה ואנשים בעלי ערכים החיים בו.

הסיור מתאים לכל המשפחה - כדאי לתאם סיור מראש בטלפון 02-9979333

במרכז המבקרים יתקיימו סדנאות פסיפס וחול צבעוני לילדים - בעלות של חמישה שקלים בלבד!

יקב יפו (צילום: יחצ)

יקב יפו

לכבוד השקת שרדונה 2013 מזמין יקב יפו את מבקריו לשלושה ימים מלאים בהם ניתן לטעום מיינות היקב השונים ובפרט מחתן השמחה. היקב הקטן שמייצר כ-25,000 בקבוקים בשנה שוכן בעמק האלה במושב נווה מיכאל ומהווה נקודה מצוינת ליציאה לטיולים שונים ומגוונים באזור. החל מגבעת התורמוסים, דרך מעיינות גוש עציון הסמוך, וכמובן אתרי הפיקניק המפורסמים של סובב בית שמש מפארק בריטניה ועד מצפה משואה.