הצחקתם אותנו: אנדרדוס במופע חדש שפורץ את גבולות היוטיוב

רביעיית הדוסים שכבשו את הרשת בלהיטים ויראליים, מנסה לשחזר את ההצלחה על הבמה. המופע החדש מצליח לשמור על מקצועיות ולהתגבר על הסטנדרטים של שבת ארגון

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 11/02/13 11:14 א באדר התשעג

הצחקתם אותנו: אנדרדוס במופע חדש שפורץ את גבולות היוטיוב
דוד אסולין, גולה, צילום: דוד אסולין, גולה

אחרי שכבשו את פייסבוק, רביעיית אנדרדוס יצאו לכבוש את במות הבידור בישראל ולנסות את מזלם גם בהופעות חיות. ימים ספורים לאחר שהמופע ב“גולה“ שבפתח תקווה פורסם לידיעת הציבור - הכרטיסים כבר אזלו. אחרי אורי אורבך ויאיר אורבך, אין ספק ש“אנדרדוס“ הם הדבר החם הבא במגזר.

כשהם חוטאים בבדיחות מגזריות בלבד וממדרים את הציבור החילוני, הם סוחפים את הקהל הדתי שרק חיכה שמישהו יצחק עליו. שיצחק עליו בלי מעיל דובון ורובה עוזי, בלי עקיצות לרבנים - ושחילוני לא יבין זאת. בני עקיבא, שידוכים, ישיבות תיכוניות ועלוני שבת הם רק חלק מהנושאים בהם השכילו ב“אנדרדוס“ לגעת ולפרק אותם כמו שרק הם יודעים. מופע שהיה נדמה כעוד הפקה דתית חאפרית נוסח ההכתרות ושבתות זכור בישיבות, התגלתה כמופע מקצועי של בדיחות מדויקות ושנונות, שמשאירות טעם לעוד.

(בלי חאפרים, אנדרדוס בפעולה. צילום: דוד אסולין, גולה)

אי אפשר לדבר על המופע מבלי לדבר על הגיבורים עצמם - אשר בן אבו שהיה אולי קצת פאסיבי בסרטונים, מגלה על הבמה כישרון משחק מיוחד - ונדמה שעוד ימשיך מהמופע הזה להופעות נוספות בהרכבים אחרים. דמות מיוחדת נוספת היא מתן צור, כוכב הקליפ "אחלה חמודה", שהפגין לא מעט הומור עצמי ותיבל את המופע בשובבות. בדומה לאורי חזקיה, צור יצר עניין לא מעט בזכות שיערו המתולתל.

מבלי לומר יותר מדי, הצליח נדב נווה לכווץ את שרירי הבטן מצחוק, ולו רק בגלל הפאה והפנים התמימות שהחזירו אותנו קצת לימי מיסטר בין העליזים. יאיר יעקבי בלט מאוד על הבמה כדמות שנונה, חדה, עם כישרון משחק מיוחד, גם בתור רופא מומחה שניסה לרפא בחור ממחלת "הרווקת" (בלי ספויילרים!).

(הרבה יותר מאווירת הומור אופנתית, אנדרדוס. צילום: דוד אסולין, גולה)

”אנדרדוס“ הם הרבה יותר מאווירת הומור אופנתית לפני פורים, חג הסטנדאפ הדתי. גם אם אתה חרד"ל או דתי לייט מובטחת לך הנאה וצחוק מתגלגל - ואולי זה מה שמייחד אותם. בעוד שבעת האחרונה נאמר על ידי רבים כי בעקבות פילוגים מפילוגים שונים מגזר "הציונות הדתית" כבר לא באמת קיים, במקום שבו נכשלו רבים לאחד את המגזר סביב ארגון אחד או רב אחד, "אנדרדוס" מצליחים לעשות זאת ודי בקלות.

אולי כל מה שהיינו צריכים הוא ”לשחרר מעט“, להתמסר למערכונים המשובחים של הרביעייה הכובשת הזאת ולהבין שבמקום שבו נכשלת הרצינות מי שינצח הוא דווקא הצחוק.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן