הפסנתרן של אברהם פריד כתב מוזיקה לסרט של הבמאי ספייק לי

מפגש מפתיע בין השחקן והבמאי המוערך, ספייק לי, לבין הפסנתרן, אחיה אשר כהן-אלורו, הוביל בימים אלו לקטע מוזיקה מקורי שייכנס לסרטו של ספייק לי שיצא בפברואר הקרוב.

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/12/14 17:03 ג בטבת התשעה

הפסנתרן של אברהם פריד כתב מוזיקה לסרט של הבמאי ספייק לי
ריטה טיילור מרכז בנף, צילום: ריטה טיילור מרכז בנף

מפגש מפתיע בין השחקן והבמאי המוערך, ספייק לי, לבין הפסנתרן אחיה אשר כהן-אלורו, המנגן עם זמרים מוכרים במוזיקה היהודית והישראלית, הוביל יצירת קטע מוזיקה מקורי שייכנס לסרטו של ספייק לי שיצא בפברואר הקרוב.

כהן-אלורו בן למשפחה מוזיקלית זה ארבעה דורות, הספיק ללוות באופן קבוע בשנים האחרונות את מיטב היוצרים במוזיקה היהודית והישראלית, כדוגמת יונתן רזאל, אברהם פריד, יעקב שוואקי, יהורם גאון ועוד.

לפני כשנה הגיע היוצר לביקור בין חודש במרכז בנף בקנדה שם הופיע יחד עם הזמר יוסף בוכניק (דה-וויס) בערב בו השתתף גם ספייק לי, וכך נוצר שיתוף הפעולה.

לי נחשב כבמאי השחור המשפיע ביותר מאז שנות ה-80. הוא נילחם את מלחמתם של השחורים המקופחים בארה"ב דרך המקום שרכש לעצמו כבמאי אמריקאי מהשורה הראשונה, כשהוא משלב בסרטיו באופן קבוע ביקורת חברתית פוליטית נוקבת.

הבמאי, שהוקסם מהלחן המקורי של אלורו-כהן למילים "אשא עיניי" שהושר על ידי בוכניק, נתן למוזיקאים את מספר הטלפון שלו ואת כתובת המייל האישית וביקש שהשיר יישלח אליו. מאוחר יותר החליט כי הוא ישמש כמוזיקה מקורית לסרט שלו שעומד לצאת בעוד כחודש לאקרנים.

"הלחנתי את השיר כבר לפני כשנתיים וניסיתי לבצע אותו בהרכבי כלי מיתר ותזמורת ולא הייתי מרוצה מהתוצאה, עד לביצוע באותו ערב יחד עם יוסף בוכניק שם הכל פשוט זרם והקסם קרה", מספר כהן-אלורו.

האזינו לסקיצה לביצוע של כהן-אלורו ובוכניק שהוקלט במופע במרכז בנף בקנדה. בימים אלו עובד כהן-אלורו על גרסה חדשה ומשופרת לשיר: