המלצות השבוע

ספר עם ריח של פורים, מופע הפתיחה של בית ליבא בתל אביב וסרט מאבק חברתי. המלצות השבוע של כיפה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 20/03/16 16:48 י באדר ב'

המלצות השבוע

ספר

בואי הרוח - הרב חיים סבתו

ברוח ימי הפורים החלטתי לחזור דווקא לספר לא חדש אך מכיל תיאור נפלא ומרתק של חג הפורים כפי שנחגג לפני כ-50 שנה בירושלים. מדובר בספרו של הסופר האהוב עליי הרב חיים סבתו - 'בואי הרוח' שמספר את חוויותיו של הרב סבתו כילד שעלה ממצרים לשכונת 'בית מזמיל' הלוא היא קריית יובל.

הרב סבתו מספר על התחפושת הקאובוי שלו בסיפור שמותיר דמעות בעיניים ועל הפורים של שכנו וחברו אדון פרקש ההונגרי וסודו האפל.

הספר כתוב בשפה ציורית ומרתקת שמנגנת על מיתרי הלב ומעניקה לסיפור מימד עמוק שלא ישכח מהקורא במהרה.

162 עמ'

מחיר מומלץ: 88 ₪

(צילום: יחצ)

סרט

בלתי הפיך - מותחן דרמטי המבוסס על סיפורו האמיתי והמדהים של המהגר האמריקאי ד"ר בנט אומאלו (וויל סמית'), נוירופתולוג משפטי מבריק במיוחד עם 8 תארים שונים, שהגיע לגילוי רפואי חשוב. המסע הרגשי של ד"ר אומאלו מסבך אותו מול אחד המוסדות החזקים ביותר בעולם - ליגת הפוטבול האמריקאי.

הסרט מעלה את הדילמה של מלחמת דון קישוט בתחנות הרוח, הידיעה שאתה נלחם בכוחות גדולים ממך בהרבה אך לא מסוגל לשתוק לנוכח העוול הנורא. משחקו של סמית' מצוין והוא מיטיב להיכנס לדמותו המאותגרת חברתית של בנט אומאלו על שלל מורכבותה. אל תצפו לסיום עם הפי אנד או בעל משמעות גדולה מידי. הרעיון שעומד מאחורי הסרט שחלקים ממנו אף נחתכו בעריכה בשל החשש לתביעה של ליגת הפוטבול האמריקאית הוא עצם ההתמודדות ולא התוצאה הסופית של גל תביעות של שחקני פוטבול נגד מנהלת הליגה.

123 דק'

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=wZGu_cwRbGQ[/embed]

הופעה

מופע הפתיחה של בית ליבא: ליבא הוא מיזם תרבותי-חברתי, המפעיל את אתר "ליבא" ועכשיו מצטרף אליו ״בית ליבא״ החדש שבלב נווה צדק. המקום מגשר ומקשר בין קצוות ישראליים ויהודיים דרך יצירה, דיאלוג ודיון פתוח.

המרכז נמצא ברחוב מגדל 1 בנווה צדק בתוך מבנה היסטורי מרהיב המחולק לארבעה חללים מרכזיים ששופצו ויתקיימו בהם הופעות, סדנאות והרצאות הפתוחות לקהל הרחב. בעבר שימש המקום כמרכז הופעות בשם "מגדל אחד - בית מדרש ליוצרים". כעת המקום ישמש במרכז הפעילות של פרוייקט "ליבא". את הפרויקט הקימו ומנהלים הרב עופר גיסין ואיילון תירוש, אך בפועל מנהלים אותו הזוג נעה בוצר והמוזיקאי אליעזר בוצר, המנהלים מספר מרכזי תמיכה למטיילים ישראלים בהודו.

במקום חלל להופעות אינטימיות (עד 80 איש) ואולפן הקלטות בסיסי. החלל מאובזר בציוד הגברה, תאורה והקלטה מקצועיים הזמינים למופיעים, וכל ההופעות יוקלטו ויצולמו ויופיעו באתר ליבא.

ערב הפתיחה מבקש להציע טעימה מאופי האירועים העתידיים במרכז: יונתן ברג שישתתף באופן קבוע בערבי שיח במקום, יראיין את מקימי הפרויקט הרב עופר גיסין ואיילון תירוש שיספרו על החזון של בית ליבא, סביב היצירה והזהות החברתית של מקימי המקום. בערב יופיעו אביב גדג', יוסי בבליקי ואליעזר בוצר.

יום ג' 22.3.16, כניסה חופשית, 23:30 - 20:00

מסעדה

קפה תמרה ממוקם בלב מתחם הגן הטכנולוגי מלחה, ירושלים. המקום מאופיין באווירה שלווה ופסטורלית, הנושאת עמה ניחוחות של מאכלים איטלקיים מסורתיים ואיכותיים. המיקום נוח גם מבחינת החנייה החופשית ובשפע ובאפשרות ישיבה בחוץ, באוויר.

התפריט עשיר ומלא במנות מעניינות שלא תראו ברשתות בתי הקפה הגדולות והמנות עשירות ומכובדות. המסעדה חלבית בהכשר מהדרין.

אגודת ספורט הפועל 2 , הגן הטכנולוגי מלחה, ירושלים