המלצות השבוע

ספר עם סאטירה ימנית מחויכת, סרט אקשן עמוס טכניקה ומבחר הופעות. המלצות השבוע של כיפה.

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 27/03/16 23:01 יז באדר ב'

המלצות השבוע

ספר:

ימות המשיח - ספרו של הבמאי והסופר צבי פישמן, אמנם אינו חדש (2002), אך בימים אלו של עודף תקינות פוליטית הוא מיטיב להתבדח עם המציאות העגומה בסרקזם מחויך להפליא ויכול להתאים לחלק גדול מהסיטואציות עליהם אנו קוראים כל העת במדורי החדשות.

פישמן, חתן פרס שר החינוך ליצירה ותרבות יהודית, הספיק מאז להפיק סרט קולנועי באורך מלא על סיפורי רבי נחמן מברסלב שמוקרן בימים אלו במקומות שונים בארץ. הוא מקפיד ליצור יצירה אמונית עם אמירה יהודית וימנית באופן גלוי ומוצהר ורואה בכך שליחות ומטרה.

303 עמ'

צבי פישמן(צילום: גני קלינקובשטיין)

סרט:

ייפ מאן 3 - אחרי שהלכנו למחוזות הדוקו והסרטי השואה הגיע הזמן לקצת אקשן סיני שמשלב אומנויות לחימה מרהיבות אך עדיין אינו אלים מידי. עלילותיו של מורה הקונגפו המפורסם, ייפ מאן, זוכות לפרק נוסף מסעיר בדומה לחמשת הסרטים שיצאו קודם לכן על דמותו של המאסטר של ברוס לי. אל תחפשו עלילה מורכבת מידי כי לא תמצאו אותה אפילו עם זכוכית מגדלת ייחודית, מנגד תזכו לקרבות מרהיבים במיוחד שמשמשים עבור חובבי הז'אנר תענוג של ממש, כשהפעם מתארח בסדרת הסרטים הפופולארית אלוף העולם באגרוף לשעבר - מייק טייסון שמשתתף בסצנת אגרוף

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=czsHGBJotbI[/embed]

הופעה:

השבוע יתקיים פסטיבל צלילים בעתיקה עם מבחר מופעים רחב במיוחד. בחרתי להתמקד בסדרת המופעים של 'קדם'- קבוצת לימוד ויצירה של מוזיקאים המתכנסת בינות לעתיקות עיר דוד ויוצרת מוזיקה מקורית היונקת מהחלל ומהמקורות.

המופעים יתקיימו בין התאריכים: 28.3-31.3 ב'גן המלך' בגן לאומי עיר דוד, הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי.

28/3 יום ב'- אנסמבל ניגון ירושלמי

הרכב שנוצר ונולד בחפירות בעיר דוד ומאז העלה מאות הופעות ובהשתתפות אמנים רבים, מנגן ויוצר "במגרש הביתי". ההרכב שהוציא כבר שני אלבומים נחשב לאחד מהרכבי האתנו רוק היהודיים הטובים ביותר.

המופע יתקיים בסבבים בשעות : 19:00,20:00,21:00,22:00

משך כל מופע: 40 דק.

29/3 יום ג' - יגל הרוש ואנסמבל "שיר ידידות"

שירת הבקשות של יהודי מרוקו היא אחד ממאגרי הפיוטים והלחנים העשירים ביותר הקיימים במסורת ישראל. יגל הרוש ואנסמבל "שיר ידידות" מגישים פרשנות חדשה לפיוטים עתיקים המשלבת פרשנות מערבית אך שומרת על רוח המקור בצורה טובה.

המופע יתקיים בסבבים בשעות : 19:00,20:00,21:00,22:00

משך כל מופע: 40 דק.

30/3 יום ד' - אליהו דגמי ומשה שלו

דגמי מראשוני המוזיקה היהודית המקורית וסולן להקת 'הלוויים' המיתולוגית שהוציא השנה אלבום סולו חדש ואיכותי במופע המשלב את נגן הסנטור והטאר משה שלו.

משה ואליהו מביאים לחנים חדשים לבקשות עתיקות, "קנקן חדש מלא ישן". משתתפים: משה שלו (סנטור וטאר), אליהו דגמי (סאז ועוד), אילן קינן (גיטרה) עופר בניטה (כלי הקשה).

המופע יתקיים בסבבים בשעות : 19:00,20:00,21:00,22:00

משך כל מופע: 40 דק.

31/3 יום ה' - אנסמבל ניר מוצרי

ניר מוצרי, מלחין ואמן כלים וירטואוזי במופע ייחודי של מוזיקה אינסטרומנטלית איכותית מהעולם כולו.

המופע יתקיים בסבבים בשעות : 19:00,20:00,21:00,22:00

משך כל מופע: 40 דק.