היקב הקטן מהר ברכה כבש את תחרות היין החשובה בעולם

היקב, שהוקם רק לפני כעשור על ידי שירה וניר לביא, זכה בשתי מדליות. כיום פועלים בשומרון לא פחות משבעה יקבים שזוכים לא פעם לתהילה עולמית

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 22/05/13 08:31 יג בסיון התשעג

היקב הקטן מהר ברכה כבש את תחרות היין החשובה בעולם
יחצ, צילום: יחצ

יקב הבוטיק הר ברכה מהשומרון זכה אתמול (ג‘) בתחרות היין הבין-לאומית DECANTER 2013, הנערכת מדי שנה באנגליה ונחשבת לאחת החשובות בעולם. לתחרות נשלחים היינות הטובים ביותר בעולם בכל קטגוריה במטרה לזכות במדליה, כשהטעימה היא עיוורת, ללא ידיעת מקור היין. בתחרות שפטו 75 שופטי יין בינלאומיים, אשר הגיעו במיוחד מכל רחבי העולם.

יקב הר ברכה ניגש לתחרות לצד 14,000 יינות אחרים, מ-52 מדינות בעולם. היקב זכה בשתי מדליות: מדליית כסף על יין הפטיט סירה בציר 2011 ובמדליית ארד על יין ה-Highlander Cabernet Sauvignon Gold 2009. היקב הוקם על-ידי שירה וניר לביא לפני כעשור, זאת לאחר שגילו כי הענבים הגדלים אצלם מבוקשים על ידי היקבים הגדולים בארץ. הם החליטו להקים יקב בוטיק משלהם ומאז הם מייצרים כ-30,000 בקבוקים בשנה.

בשומרון בלבד פועלים כיום שבעה יקבים: יקב טורא ברחלים, יקב הר ברכה בישוב הר ברכה, יקב "פורת יוסף" ביצהר, יקב בוטיק" גת שומרון" בקרני שומרון, יקב בוטיק בגבעת ארנון באיתמר, היקב בגבעת "תקומה" ביצהר ויקב בוטיק נוסף המתרכז ביין ליצוא בישוב שערי תקווה.

"תמיד ידענו שיש לנו משהו טוב ביד, אבל זכייה כזו, בתחרות בינלאומית כ"כ חשובה, מרוממת את הנפש ונותנת כוח להמשיך ולהפיק את המיטב מאדמת השומרון", אמר לאחר הזכייה ניר לביא, בעלי היקב. גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר לבני הזוג לביא כי זכייתם ”ממלאת אותנו גאווה. כל נושא ייצור היין בשומרון יש לו חשיבות עליונה הן ברמה התיירותית והן ברמה הקולינרית, וזכייתכם מעמידה אותנו בקו אחד עם טובי היקבים בארץ ובעולם“.